TEST: Ashdown MiBass 220

Autor: Tomek Przyborowicz • 3 października 2012
Ashdown MiBass 2201 500
3 października 2012 11:43
Tomek Przyborowicz Basista, nauczyciel Dostarczył SoundTrade SoundTrade tel: +48 22 632 02 85 www.soundtrade.pl

Ojciec Ashdown Engineering - Mark Gooday był głównym inżynierem i menedżerem w firmie Trace Elliot. Jednak w drugiej połowie lat 90' ta ciesząca się dotąd powodzeniem firma przeżywała głęboki kryzys i Mark Gooday został zwolniony z dotychczasowej funkcji. Nie zamierzał się jednak poddać. Od jakiegoś czasu planował bowiem stworzenie własnej firmy produkującej sprzęt muzyczny. Posiadając ogromną wiedzę i doświadczenie postanowił wprowadzić swoje plany w życie.

I tak oto, w 1997 roku oficjalnie powstała marka Ashdown, biorąc swą nazwę od nazwiska żony Gooday'a. Od tamtej pory minęło już 15 lat, podczas których Ashdown wypracował sobie stałe miejsce na firmamencie producentów sprzętu dla „grubostrunnych” muzyków.

Dziś lista użytkowników sprzętu tej marki jest ogromna, a pośród nich znajduje się również nasza rodzima, międzynarodowa gwiazda gitary basowej – Wojtek Pilichowski.

W poniższym artykule na łamach Infomusic.pl zaprezentuję Wam jeden z dwóch przedstawicieli serii MiBass - mały, kompaktowy wzmacniacz basowy Ashdown MiBass o mocy 220W.

 

Budowa MiBass`a

Wzmacniacz został zaprojektowany tak aby przy zachowaniu parametrów tradycyjnego head'a basowego wzmacniacz był dla wygody muzyka jak najmniejszy i jak najlżejszy. Faktycznie jest on malutki i z powodzeniem zmieści się w torbie z kablami. Jego wymiary wynoszą 25,5 cm x 8 cm x 21 cm, a waga uwaga 1,68 Kg !!!

Panel przedni dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych (czarny, niebieski i fioletowy) i oferuje nam wszystko co zwykle wchodzi w skład centrum dowodzenia. Nad wszystkim czuwa oczywiście charakterystyczny dla Ashdown'a podświetlany miernik sygnału wejściowego VU z wychylającą się wskazówką. Gdy poziom sygnału na wejściu jest zbyt silny urządzenie sygnalizuje to zmianą podświetlenia na kolor czerwony.

[img:1]

A więc mamy tu gniazdo jack INSTRUMENT służące do wpięcia basu. Poziom sygnału wejściowego regulujemy potencjometrem INPUT. Dodatkowo przy pomocy przycisku ACTIVE możemy zmniejszyć poziom czułości na wejściu jeśli nasza basówka wyposażona jest w aktywny układ elektroniczny. Kolejny segment panelu przedniego stanowi coś w rodzaju pół parametrycznego equalizera. Przy jego pomocy regulujemy wybraną przez nas częstotliwość w zakresie +/- 15 dB. Suwak odpowiedzialny za BASS reguluje poziom tylko jednej częstotliwości czyli 100 Hz. Natomiast kolejne trzy suwaki czyli LOW MID, HIGH MID oraz TREBLE regulują poziomy częstotliwości, którą możemy wybrać własnoręcznie korzystając z pokręteł znajdujących się obok suwaków. Poniżej zakresy częstotliwości, którymi opisane są również pokrętła.

  • LOW MID 180 Hz do 1,6 kHz
  • HIGH MID 750 Hz do 7,5 kHz
  • TREBLE 3,5 kHz do 10 kHz

Pod każdym z pokręteł znajduje się zakres częstotliwości jakie oferuje.

[img:5]

Decyzję czy korzystamy z equalizera czy też nie podejmujemy korzystając z przycisku EQ, który umiejscowiony jest pod equalizerem. Po lewej stronie equalizera znajdują się jeszcze dwa przyciski. DEEP odpowiedzialny za podbicie o 15 dB bardzo niskich częstotliwości 50 Hz, oraz SHAPE podbijający jednocześnie niskie i wysokie częstotliwości wycinając jednocześnie niski środek.

Prawa część panelu przedniego to potencjometr sygnału wyjściowego, gniazdo mały Jack LINE IN do wpięcia odtwarzacza mp3 lub komputera, z którym chcemy grać, oraz potencjometr regulujący poziom głośności podłączonego urządzenia oznaczony również jako LINE IN.

[img:3]

Panel tylni naszego Ashdowna to przede wszystkim włącznik, gniazdo kabla zasilającego, 2 uniwersalne gniazda do wpięcia głośników SPEAKON/JACK o oporności 8 Ohm. Oporność głośników musi wynosić minimalnie 4 Ohm. Ponadto w panelu tylnym zamontowano 2 gniazda jack pętli efektów, gniazdo jack LINE OUT, wyjście słuchawkowe oraz gniazdo jack LINE OUT.

Jest również wyjście XLR DI OUT oraz wentylator.

[img:2]

 

Przejedźmy się 

Niestety wzmacniacz nie został wyposażony w przełącznik MUTE i gdy go włączyłem mój głośnik wydał z siebie rozpaczliwy strzał wynikający ze skoku napięcia. Samo włączenie też nie było łatwe, bo włącznik został zamontowany zupełnie pod gniazdem kabla zasilającego i musiałem wykonać trochę gimnastyki aby go zlokalizować palcem.

Ustawiałem poziom sygnału na wejściu bacznie przyglądając się co pokaże zegar. Czcionka cyferblatu jest bardzo mała, a wskazówka skacze jak oszalała przy każdym szarpnięciu struny. Zapomnijcie więc o odczytywaniu wartości z tego urządzenia. Najważniejsze jest to, że gdy pojawia się przesterowanie zegar podświetla się na czerwono. Gdy ustawiłem już swój GAIN odkręciłem potencjometr głośności i przeszedłem do zabawy potencjometrem. Wzmacniacz faktycznie posiada potężny dół, zwłaszcza gdy użyje się przycisku DEEP, który podbija 50 Hz.

Jednak gdy zacząłem bawić się kolejnymi parametrami napotkałem pewien kłopot natury fizycznej. Otóż producent chcąc spakować całość do jak najmniejszych rozmiarów myślał chyba, że będą go użytkować tylko kobiety lub skrzypkowie. Niestety szerokość moich palców nie pozwalała mi na komfortowe operowanie suwakami. Za każdym razem kiedy chciałem przesunąć ów suwak, aby ustawić poziom wybranej częstotliwości mój palec zahaczał o pokrętło znajdujące się tuż obok i regulowałem już zupełnie inną częstotliwość. Oczywiście jakoś sobie z tym poradziłem, ale chyba nie o to chodzi.

[img:3]

Pomijając tę nidogodność muszę powiedzieć, że equalizer działał bardzo sprawnie. Częstotliwości zostały dobrane bardzo dobrze, co dało mi duże możliwości w budowaniu brzmienia. Wyłączenie equalizera również nie powodowało jakiegoś dramatycznego skoku w przepaść. Basówka brzmiała wtedy naturalnie i posiadała w swojej barwie to wszystko co mieć powinna. Oczywiście zabawa equalizerem dawała wiele radości i basówka brzmiała lepiej niż bez niego. Dodam, że taki parametryczny equalizer bardzo przydaje się jeśli gramy koncerty czy próby w różnych warunkach. W jednym sali wzbudza nam się lub gibnie pewna częstotliwość, a w drugiej inna. Taki equalizer pozwala na zlokalizowanie takiej częstotliwości i odpowiednią jej regulację. Ale przyznam, że to straszna robota dla cierpliwych. Czasem jednak to jedyny sposób aby jakoś zabrzmieć.

 

Podsumowanie MiBass

Wzmacniacz ogólnie zasługuje na pochwałę, jednak jak każde urządzenie ma kilka małych mankamentów. Wspomniany przeze mnie rozstaw gałek oraz zabrakło mi w tym headzie przycisku MUTE, bo niekoniecznie chce mi się regulować głośność za każdym razem gdy wypinam instrument lub chcę go nastroić.

Do niewątpliwych zalet tego urządzenia zaliczam stosunek jakości brzmienia do jego rozmiarów i wagi. Ten „wzmak” brzmi bardzo dobrze i NIE czuć od niego cyfrową sztucznością. Zachęcam Was to wypróbowania Ashdown'a MiBass 220W. Sądzę, że warto.



Prezentacja VIDEO

 

Foto: Piotr Bartosiuk

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Ashdown rozwiń listę sklepów

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz