TEST: Ibanez AMV100FMD-YSL

Chińska gitara, którą z całą odpowiedzialnością mogę polecić. Autor: Wojciech Hoffmann • 16 listopada 2016
Ibanez AMV100FMD-YSL5.150 zł
16 listopada 2016 12:00
Wojciech Hoffmann Gitarzysta, kompozytor, producent Dostarczył Meinl Distribution Przemysłowa 20 21-100 Lubartów
  • Nieskazitelne, czyste, przejrzyste i selektywne brzmienie z rockowo-bluesowym pazurem
  • Łatwa w regulacji
  • Przyjazny gryf
  • Futerał w zestawie
  • Cena

Dawno nie pisałem żadnego testu, ale mam nadzieję, że poradzę sobie z tym zadaniem. Na szczęście jest to test gitary, która przecież jest mi najbliższą istotą jeśli chodzi o rzeczy martwe, a i tutaj można by dyskutować, czy rzeczywiście gitara jest przedmiotem martwym?

Dzisiejsza gitara to istne "nieco popsute" cudeńko - Ibanez AMV100FMD. Już od jakiegoś czasu panuje moda na postarzanie instrumentów. W tym przypadku mamy właśnie taką bardzo postarzoną gitarę. Instrument wygląda tak, jakby kilkadziesiąt lat pracował na scenie i dziesiątki razy wypadł z rąk gitarzyście albo z futerału, bo muzyk zapomniał go zamknąć. Producent zadbał nawet o to, żeby futerał wyglądał również na kilkadziesiąt lat. Jednak tutaj nie ma widocznych odarć dermy i innych zniszczeń.

 

[img:1]

 

Futerał prezentuje się rewelacyjnie, sprawiając wrażenie nieco zakurzonego. Po jego otwarciu i podłączeniu gitary pod mojego dyżurnego PODA, tzw. dolna szczęka mi nieco opadła i dokładnie obejrzałem instrument. Czy trzymam rzeczywiście w ręce produkt pochodzący z Chin? Wszystko jednak się zgadza - to Ibanez wyprodukowany w Chinach

 

Budowa

Ibanez AMV100FMD to nic innego, jak mniejsza siostra ASV100FMD. Mniejsza w sensie korpusu. To gitara typu Hollow Body (semiacoustic) zbudowana z Flamed Maple top/back/sides - czyli klonu falistego. Korpus bardzo głośno się odzywa, można grać bez podłączenia do wzmacniacza. Oczywiście nie zabrzmi to z taką potęgą jak zwykły akustyk, ale jest to korpus na tyle głośny, że można ćwiczyć bez podłączenia. Swoim wyglądem całość przypomina znakomite Ibanezy serii Artist. Z tym, że nasz model ma inną główkę i jest to pół-pudło z  otworami "efami" po każdej jego stronie. Jest to również wiosło rogate.

 

[img:2]

 

Reszta to typowa konstrukcja czyli: dwa znakomite przetworniki IBANEZ SUPER 58, regulowany mostek typu ART-1 bridge, przypominający swoją konstrukcją mostki gibsonowskie, dalej strunociąg Quik Change III Tailpiece i cztery potencjometry. Między strunociągiem, a gałkami potencjometrów jest umieszczony trójpozycyjny przełącznik barw. W dolnej pozycji obsługuje przetwornik przy mostku, w górnej przy gryfie i jak łatwo się domyślić - w środkowej obydwa przetworniki.

Całość korpusu jak i gryfu ożyłkowana jest postarzanym plastikowym bindingiem. Do ochrony już zniszczonego korpusu służy płytka maskująca. Gryf sklejony jest z dwóch kawałków mahoniu i jednego klonu (Artstar 3pc Mahogany / Maple set-in neck) zakończony bardzo atrakcyjną główką z logo i ładnym elementem ozdobnym. Podstrunnica hebanowa (Bound Ebony fretboard w/Acrylic & Abalone block inlay) z markerami z abalonu i akrylu. Progi średniej grubości, znakomicie nabite bardzo równe. Klucze z vintage'owymi gałkami. Wszystkie metalowe części zmatowane i postarzone. Struny jak zwykle w Ibanezach -D'Adario grubości 0.10 - 0.52.

 

[img:3]

 

Gitara jest dosyć ciężka, ale dzięki temu dźwięk jest bardzo nośny. Myślę, że jest to również zasługa drewnianego klocka wklejonego przez całą długość korpusu. Trzeba również zaznaczyć, że gryf jest wklejony w korpus i to również wpływa na długość i głośność dźwięku. Skala instrumentu to 628mm. Grubość gryfu to 23mm przy główce i 24 przy korpusie. Gryf ma przekrój C i również przypomina gryfy bardzo znanych amerykańskich gitar. Wrażenie znakomite....

 

Praca z wiosłem

To sama przyjemność. Jak pisałem wyżej - kopara itd. Ale żeby nie było zbyt dobrze - po wypakowaniu musiałem troszkę popracować nad gryfem. To jest dość oczywista sprawa, że każdy instrument powinien być dopasowany do wymagań instrumentalisty. W tym wypadku obniżyłem troszkę struny po uprzednim wyprostowaniu gryfu. Wiadomo - jak instrument jest nowy i przybywa z daleka to w międzyczasie drewno pracuje w różnych warunkach i gryf może się lekko odkształcić. To jednak w niczym nie popsuło mojego wrażenia z pracy z gitarką.

 

[img:4]

 

Po podłączeniu usłyszałem dźwięk bardzo donośny. Aż mnie zatkało. I sprawdziłem logo na gryfie, czy to nie jest pomyłka... a jednak nie. I to bardzo dobrze, bo ta "Chininka" pod względem walorów dźwiękowych to najwyższa półka, za rozsądne pieniądze. Bo cena oscyluje w granicach 5.144 zł i może się zmieniać w zależności od kursu dolara lub euro.

Na czystej barwie na przetworniku Super 58 brzmimy jak rasowy jazzman. Po zredukowaniu wysokich tonów potencjometrem barwy usłyszymy, że to chyba Pat Metheny gra, a nie my. A to przecież największa rekomendacja, samej gitary i jej elektroniki. Miękko, bardzo klarownie i co ważne - bardzo selektywnie. Przełączając się na przetwornik przy mostku, dopalając delikatnie drive brzmimy jak BB. King albo Johnny Winter. Nie mogłem się oderwać od gryfu i ćwiczyłem bluesowe wprawki. Co za przeżycie!

 

Próbka możliwości Ibanez AMV100FMD-YSL:

 

Dalszy rozwój sytuacji to już wypróbowanie gitary na scenie, na koncercie z całym bandem. I tutaj następny cios, oczywiście pozytywny. Koncert grałem na dwóch Ibanezach. Jeden to Destroyer, a drugi to ARZ6UC Prestige. Pierwsza gitara to wyrób chiński, też znakomity, a druga to już Japonia.

I tutaj zaskoczenie. Testowany Ibanez zostawił w tyle obydwa wiosła. Brzmiał o wiele soczyściej, z długim sustainem i troszkę głośniej - i nie zmieniałem niczego w ustawieniu mojego Marshalla. AMV100FMD brzmi wyśmienicie. Przepięknie się wzbudza i nie sprzęga. Można robić z nim co się chce.

 

[img:7]

 

Wszystkie alikwoty znakomicie brzmią. Piski i flażolety również. Tłumienie strun jest bardzo krótkie. Same peany. Na chorusie i czystych barwach sama przyjemność. Przy dopaleniu jeszcze większa radocha. Hard and heavy w jednym pudle. Uniwersalność znakomita. I czego bym nie chciał napisać, to mogę tylko w samych superlatywach przedstawić ten instrument.

Klucze, chociaż zapewne chińskie, trzymają strój w ryzach. Wystarczy delikatnie przykręcić śrubki mocujące główki do kluczy przez co mamy ciężej chodzące maszynki, co daje większą stabilność stroju gitary. Oprócz tych wszystkich bardzo pozytywnych opisanych wrażeń ta gitara ma jeszcze jedną zaletę...Otóż nie musimy się przejmować kiedy o cokolwiek uderzymy. To tylko doda soku do już bardzo soczystej i radosnej starości tej przecież nowej gitary, hehehe :-)

 

[img:5]

 

Podsumowanie

A teraz cała prawda bez ściemniania. I co ja mam tutaj napisać, żeby było prawdziwie? Jest wielu sceptyków albo nawet przeciwników chińskich gitar, że niby złej jakości o kiepskim brzmieniu i inne dyrdymały. Niestety, a w zasadzie STETY,  jak pisałem powyżej - mówiąc dosadnie nie można się do niczego przyczepić. Gitara bowiem począwszy od futerału, czego chińskie wiosełka często nie posiadają, a skończywszy na walorach dźwiękowych, czyli tych najważniejszych, jest bez zarzutu.

Przyrównuję ten instrument do dość wysokiej półki. Klucze strój trzymają, gitara stroi, daje się łatwo regulować. Gryf dość przyjazny, zwłaszcza dla jazzmanów albo bluesmanów. Szybkobiegacze też z łatwością osiągnęliby bardzo dobry wynik. Wykonanie staranne, chociaż gitara wygląda jak popsuta - ale to tylko dodaje jej uroku. No i ten dźwięk, nieskazitelny, czysty, przejrzysty i selektywny z rockowo-bluesowym pazurem.

Polecam w ciemno wszystkim niedowiarkom. I ja, Wojciech Hoffmann, z całą odpowiedzialnością podpisuję się pod tym testem gitary Ibanez AMV100FMD, oceniając i przyrównując ją do gitar z wysokiej półki.

 

Ocena:

 
  • Wygoda gry: 4.5/5
  • Brzmienie: 5/5
  • Jakość wykonania: 5/5
  • Design: 5/5
  • Stosunek jakość / cena: 5/5
  • Ocena końcowa: 5/5

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Płyta wierzchnia i korpus: Klon
  • Gryf: Mahoń i Klon
  • Podstrunnica: Heban
  • Progi: 22, średnie
  • Most: ART-1 bridge
  • Zaczep strun: Quik Change III Tailpiece
  • Przetworniki: Ibanez Super 58

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Meinl Distribution

adres:
Przemysłowa 20 21-100 Lubartów

Sklepy muzyczne > Ibanez rozwiń listę sklepów

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz