Test gitary elektrycznej Sterling by Music Man JP100D

Autor: Piotr Łukaszewski • 23 października 2013
Sterling JP100D4.500 zł
23 października 2013 14:15
Piotr Łukaszewski Gitarzysta, realizator dźwięku Dostarczył Music Info ul. Zamknięta 10 30-554 Kraków

Firmy Music Man szczególnie przedstawiać nie trzeba - to jedna z najbardziej znanych i najciekawszych firm gitarowych na świecie od wielu lat. Dbałość o szczegóły, selekcjonowane drzewo, staranność wykonania i znakomite brzmienie - to od wielu lat wizytówka tego producenta.

Na gitarach MM gra ścisła światowa czołówka. W katalogu takie sławy jak: J. Petrucci, S. Morse, A. Lee, S. Lukather czy nasz rodzimy Jacek Królik. I właśnie dlatego byłem ciekaw, jak producent poradzi sobie w produkcji gitar stworzonych z myślą o tych mniej zasobnych muzykach. Byłem też ciekaw czy przeniesienie produkcji poza Amerykę odbije się na jakości i brzmieniu gitar tej firmy?

Sterling JP 100D wzorowany na "Ball Family Reserve" JP6 , to gitara z serii signature i jak to bywa w podobnych wypadkach modele te przygotowywane są pod indywidualne wymagania i preferencje danego muzyka. W tym wypadku to wynik wieloletniej współpracy firmy z Johnem Petrucci. No to do dzieła!

 

[img:1]

 
 

[img:14]

Sterling by Music Man JP100D
Specyfikacja techniczna
 
 
 
[img:10]
 

Producent:

  • Sterling by Music Man, Indonezja
 
[img:11]
 

Deska:

  • Starannie selekcjonowana lipa z nakładką klonu wzorzystego w kolorze Ruby Redburst. Spód w kolorze czarnym
  • Mostek dwustronny Sterling Modern Trem 24 chromowany
 
[img:12]
 

Gryf:

  • Klon z nakładką palisandrową, woskowany, przykręcany na pięć śrub. Markery JP Shields
  • Skala: 25.5"
  • Radius: 16"
  • Progi: 24 Medium Jumbo
  • Klucze: Schaller M6, blokowane, układ 4/2 charakterystyczny dla większości MM
 
[img:13]
 

Elektronika:

  • Pickupy DiMarzio USA: Neck LiquiFire Humbucker, Bridge Crunch Lab Humbucker
  • 3-pozycyjny przełącznik przetworników
  • Potencjometry Głośność i Barwa - oba po 500k Ohm
 

[img:2]

[img:3]

 

No to gramy!

Pierwszy test na sucho, czyli na gitarze nie podłączonej do wzmacniacza. To bardzo ważny test, bo tak najlepiej sprawdzić brzmienie samej gitary, bez elektroniki. Co mogę powiedzieć? Jest dobrze! Po uderzeniu w struny akord brzmi równo na każdej z nich. Rezonans zadowoli nawet wybrednych. Użycie lekkiej lipy, dobrze wykonany mostek w kombinacji z klonowym gryfem przynoszą bardzo dobre rezultaty. Sustain, czyli długość wybrzmiewania, doskonały - struny brzmią klarownie, nic nie zdudnia. Lubię brzmienie lipy - to bardzo muzyczne drewno.

Gryf jak przystało na gitarę z rodziny MM wykonany wzorowo. Progi starannie nabite i świetnie wyprofilowane. Akcja strun niska, a pomimo to dźwięk każdej struny w każdej pozycji brzmi głęboko i czytelnie, a podciągany nawet ekstremalnie nie gaśnie. Blokowane klucze robią swoje. Gitara się nie rozstraja nawet po dłuższym i dość ekspansywnym graniu.

 

[img:4]

[img:6]

 

Wpinam się do wzmacniacza...

Na początek stara dobra Mesa Recto z 1992 roku. Od razu wiadomo, że JP100D to rockowy instrument. Brzmienie jest agresywne, ale i szlachetne. Sound jakoś dziwnie znajomy... i nie tylko z płyt Dream Theater ;-).

Podoba mi się dobór pickupów. Są idealnie zbalansowane i jak na dzisiejsze standardy nie mają zbyt dużego sygnału. Sam nie jestem fanem zbyt silnych przystawek w gitarach. Przetworniki o zbyt dużym sygnale są mało dynamiczne i tracą na szerokości pasma. W czasach, gdy wzmacniacze mają naprawdę dużo gainu, nie ma potrzeby stosować zbyt silnych przetworników. Na uwagę zasługuje idealnie dobrany korektor barwy tonu. Potencjometr działa płynnie, aż do miękkiego nosowego tonu.

 

[img:7]

 

Kolejne piece w akcji

Teraz mój ukochany Friedman HBE. Podoba mi się. Dźwięk dynamiczny, szeroki, pełen harmonicznych i lekko zgrzytliwy w barwie podkładowej i okrągły, głęboki, jakby „gumowy” w solówkach. Artykulacja w pełni pod kontrolą. Pickup przy gryfie śpiewa w solówkach, a humbucker przy mostku pokazuje naprawdę nowoczesny rockowy charakter. Bez trudu przenosi pasmo przestrojonej gitary do popularnego Drop-C.

Teraz największe wyzwanie - barwa czysta. Na warsztat idzie Matchless HC30. W tej stylistyce pozytywnie wybija się pickup przy gryfie oraz kombinacja obu humbuckerów. Dźwięk jest głęboki, pełny i dynamiczny. Średni poziom sygnału nie przesterowuje wzmacniacza nawet przy silnym uderzaniu w struny. Słychać równomiernie głośność strun w akordach.

 

Podsumowanie

Instrument ten jest zrobiony według specyfikacji muzyka rockowego i do tego typu muzyków jest głównie adresowany. Jest doskonale wymyślony i bardzo starannie wykonany. Wygodny, nie za gruby gryf, niska akcja strun i łatwy dostęp do 24-go progu gwarantuje przyjemność z gry. Testowana gitara przyjechała już starannie ustawiona, co w pierwszym kontakcie z instrumentem jest sprawą niebagatelną - plus dla producenta. Użycie przystawek DiMarzio, kluczy Shallera oraz sprawnego tremolo, to z kolei cały zestaw plusów dla producenta!

Sterling JP100D to raczej instrument dla gitarzystów rockowych i metalowych. Konstrukcja i wyposażenie zdecydowanie orientuje ten produkt w kierunku raczej ciężkiej muzyki. Stosunek ceny do możliwości i atrakcyjności wypada niewątpliwie na korzyść tej gitary i myślę, że jest to doskonała oferta nie tylko dla muzyków początkujących, ale i profesjonalistów.

 

Galeria zdjęć Sterling JP100D

 

[img:9]
 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Sterling rozwiń listę sklepów

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz