Konsolety DiGiCo SD10 w Parlamencie Europejskim w Brukseli
Wybory do Parlamentu Europejskiego w połowie maja przyciągnęły zainteresowanie wielu stacji telewizyjnych z całego kontynentu.
Większość uwagi skupiła się na budynku Parlamentu Europejskiego w Brukseli, gdzie pracują dwie konsolety DiGiCo SD10. Parlament Europejski sam troszczy się o przygotowanie własnej infrastruktury technicznej, która służy do obsługi nadawców.
Inżynier dźwięku pracujący dla Parlamentu, Oliver Martin, chciał, aby wszystkie systemy audio obsługiwane były przez ten sam zespół, który pracował przy poprzednich wyborach, w 1999 roku.
W 1999 roku pracowaliśmy z Patrickiem Vancauwenbergh, który zaprojektował system PA. Oczywiście pracowaliśmy z nim i teraz. Z firmą DB Video, integratorem systemu AV w Parlamencie, rozmawialiśmy o tym, jakich mikserów należałoby użyć. W Parlamencie pracują już konsolety DiGiCo, a oprócz tego DB Video stosuje je w wielu innych projektach, dlatego logicznym było wykorzystanie ich także do obsługi transmisji wyborów w bieżącym roku.
Bardzo istotna jest jakość brzmienia danej konsolety. Transmisja telewizyjna wymaga, aby były to urządzenia z grona najlepszych marek na rynku. Kolejnym ważnym czynnikiem, który przemawiał za wyborem DiGiCo, była możliwość wykorzystania łącz Optocore wprost z konsolety. Bezproblemowość transmisji wielu sygnałów sprawia, że jest to dla nas idealne rozwiązanie.
Laurent Fortier - prezes firmy Fortyeight.tv
W sali obrad Parlamentu Europejskiego pracują dwie konsolety SD10. Jedna służy do miksowania dźwięku do systemu PA podczas debat politycznych, druga wykorzystywana jest do zadań związanych z ich transmisją.
W budynku Parlamentu pracuje wiele stanowisk do przeprowadzania wywiadów i spotkań, które są przekazywane do konsolety transmisyjnej, a wraz z sygnałem z konsolety FOH trafiają do wszystkich nadawców, którzy zgłoszą zapotrzebowanie.
Laurent Fortier
Dwa miksery SD10 współpracują z trzema SD-Rackami. Podłączone są one do portów MADI w konsoletach, które wyposażone zostały także w złącza wejściowe i wyjściowe AES/EBU.
Pomimo faktu, że konsoleta emisyjna była maksymalnie zapełniona, jeśli chodzi o wykorzystanie dostępnych wejść, to dzięki wygodzie obsługi oraz możliwości skonfigurowania offline jej przygotowanie do pracy było bardzo proste. Zaczęliśmy o godzinie 15, a wszystko było gotowe już o 17.
Ponieważ nie było z góry wiadomo, kto podczas obrad będzie korzystał z headsetu, mikrofonu krawatowego, a kto z mikrofonu biurkowego, konieczne było dokonanie pewnych korekt w locie, ale łatwość obsługi i szybkość pracy z SD10 sprawiły, że nie mieliśmy z tym najmniejszego problemu.
Używamy konsolet DiGiCo w Fortyeight.tv od sześciu lat, a tym, co nas przy nich trzyma, to ich jakość. Co roku zyskujemy też nowe możliwości; mając takie konsolety możemy z powodzeniem realizować wszelkie zlecenia bieżące, a za trzy lata będziemy w stanie podjąć się jeszcze trudniejszych. Dzięki aktualizacjom oprogramowania konsolety te stają się bowiem coraz potężniejsze.
Laurent Fortier
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09.00 - 17.00