Gitara w czasach pandemii - nie marudź, korzystaj z okazji!

Autor: Przemysław Rajewski • 15 maja 2020

Nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać, że ostatnie tygodnie w mniejszym lub większym stopniu zmieniły życie każdego z nas. Ważne, by z każdej sytuacji, która spotyka nas w życiu wyciągać wnioski i umieć wykorzystać je w konstruktywny sposób. Spójrzmy więc, jakie narzędzia oferuje nam, gitarzystom, Internet i jak korzystają z nich zarówno ci wielcy jak i początkujący.

 

[img:1]

 

Trwająca pandemia w największym stopniu dotknęła tę koncertującą część gitarowego środowiska. Wielu z nas straciło główne źródło dochodu lub to dodatkowe. Warto przyjrzeć się co oferuje nam współczesna technologia w zakresie „zdalnego” koncertowania – a oferuje sporo! Koncerty on-line coraz częściej goszczą na ekranach naszych komputerów i urządzeń mobilnych. Tę formę interakcji z fanami wybrali choćby David Gilmour (Pink Floyd) czy Devin Townsend (za dużo by wymieniać :P ). Oczywiście, tego typu koncerty nie przełożą się bezpośrednio na finanse, ale z całą pewnością są doskonałym sposobem na zamanifestowanie swojej obecności, wzbudzenia zainteresowania lub dotarcia do zupełnie nowej grupy odbiorców.

 

[img:2]

 

Wielu topowych muzyków w większym niż zwykle stopniu zajęło się e-learningiem. Absolutne tuzy gitarowego shredu jak Steve Vai czy Michael Angelo Batio od kilku tygodni spotykają się z fanami na swoich fan-page’ach i poświęcają wiele godzin (dosłownie!) na darmową edukację. Z jednej strony jest to fantastyczny sposób na naukę od najlepszych, z drugiej bezprecedensowy sposób na interakcje z idolami, którzy w natłoku podróży i koncertów nie zawsze mają czas na spotkania z każdym z fanów.

Również polski YouTube oferuje dużo dodatkowych, edukacyjnych atrakcji, jak choćby warsztaty z samym Markiem Raduli, legendarnym polskim wirtuozem sześciu strun. Nawet producenci sprzętu muzycznego (np. Orange) nie pozostają w tyle i oferują szereg kursów gitarowych. Skoro siedzimy w domu, nie koncertujemy, nie gramy prób – rozwijajmy się, kiedy jak nie teraz?

 

[img:3]

 

Jeśli jesteś gitarzystą grającym w zespole wykorzystaj ten czas na nagrywanie! Okazja jest absolutnie wyjątkowa, gdyż wiele firm, produkujących programy do rejestracji dźwięku oferuje pokaźne zniżki na swoje produkty lub wręcz wielomiesięczne, darmowe licencje. Czasy, gdy home-recording wiązał się z dużymi inwestycjami dawno minęły. Każdy współczesny komputer bez problemu „uciągnie” pierwsze próby nagrań, a koszt interfejsu audio już dawno przestał być postrzegany jako pokaźna inwestycja. Sam byłem zaskoczony, ilu moich kolegów-gitarzystów w przeciągu ostatnich tygodni zaczęło się interesować tematem i z osób, które nie przejawiały do tej pory zainteresowania tą formą muzykowania, stali się fanami nagrań w domowym zaciszu.

 

[img:4]

 

Oprócz poszerzania naszej techniki i wiedzy o instrumencie to właśnie home-recording jest chyba największym wygranym tej nieciekawej sytuacji. Można już chyba (pół żartem pół serio) mówić o nowym trendzie w muzyce – tzw. Quarantine Sessions, czyli nagraniach, powstałych w domach muzyków, nie mogących spotkać się na próbie lub w studiu. Jak już wspomniałem wcześniej, finanse nie powinny stanowić przeszkody, a i brak wiedzy nie jest już wymówką. Liczba kanałów na YT poruszających kwestie podstaw realizacji dźwięku jest naprawdę ogromna i jedynym co nas może ograniczać jest własne lenistwo (największy wróg gitarzysty – chyba nawet większy niż Covid-19!).

 

[img:5]

 

Reasumując – sytuacja jest absolutnie bezprecedensowa, ale paradoksalnie może stanowić pewien przełom w życiu wielu gitarzystów. Siedząc w domu możemy uczynić istotny krok do przodu w naszym graniu, postrzeganiu muzyki czy umiejętnościach rejestrowania dźwięku. Tylko od nas zależy czy ten czas spędzimy na siedzeniu na kanapie i marudzeniu czy gdy wszystko wróci do normy (a nastąpi to prędzej niż później) nasze nowe umiejętności będą dla nas powodem do dumy i zachętą do dalszego samorozwoju. Narzędzi do tego jest mnóstwo i jak to mawiają nasi anglojęzyczni znajomi: sky is the limit!

 

[img:6]

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz