KV2 VHD5.0 - Unikalny system punktowy nagłośnił 50 urodziny Lucie Bila
Wielkoformatowy, punktowy system koncertowy KV2 VHD5.0 udowodnił swój niesamowity potencjał w Bratysławie. System został z wielkim sukcesem wykorzystany podczas trzech koncertów cieszącej się wielką sławą czeskiej piosenkarki Lucie Bila, świętującej swoje pięćdziesiąte urodziny.
Koncerty te to największa produkcja w historii czeskiego i słowackiego show-biznesu. Do jej realizacji zatrudniono przeszło 300 osób, a przygotowania trwały ponad rok. Na największym stadionie w stolicy Słowacji stworzono monumentalną scenę, z której dochodził dźwięk wręcz zapierający dech w piersiach.
Jeffo Minarik był producentem i reżyserem spektaklu. Swoje długie poszukiwania doskonałego systemu nagłośnieniowego, zdolnego spełnić najwyższe wymagania tej produkcji, skomentował w niniejszy sposób:
Potrzebowaliśmy najlepszego nagłośnienia dostępnego na rynku, o krystalicznej definicji i najwyższej dynamice, niezbędnej zarówno do reprodukcji niesamowitego głosu Lucie, jak i różnorodnego i bogatego instrumentarium wykorzystanego podczas koncertu.
Jeffo Minarik
Każdy element systemu VHD5.0 jest proporcjonalny do długości fali poszczególnych częstotliwości przezeń generowanych, dlatego emitowana moc w każdym paśmie pozostaje zrównoważona w stosunku do ogólnej charakterystyki częstotliwościowej. Dzięki temu możliwe było dostarczenia tego samego, spójnego dźwięku do wszystkich sektorów widowni. Jeffo dodaje:
Byłem autentycznie zszokowany podczas pierwszych testów systemu. Nigdy wcześniej nie zetknąłem się z tak bezpośrednim, i co najważniejsze - naturalnym - brzmieniem instrumentów i wokalu. Co jeszcze bardziej imponujące, VHD5.0, w odróżnieniu od innych używanych przez nas systemów, gwarantuje, że brzmienie jest potężne, dynamiczne i precyzyjne w całym obszarze odsłuchowym.
Jeffo Minarik
System koncertowy składał się z pięciu modułów VHD5.0 (dwa moduły na stronę, dodatkowo uzupełnione o cztery SL421 w charakterze down-filli, oraz pojedynczy moduł w środku), dwóch VHD2.0, po jednym na stronę w charakterze side-filli i wreszcie dziesięciu aktywnych subbasów VHD4.21 podwieszonych wraz z VHD5.0.
Dla zapewnienia odsłuchu scenicznego orkiestrze wykorzystano cztery ESM26 i dwa ESM12. Całość była kontrolowana analogowo z wykorzystaniem dwóch zmodyfikowanych, 48-kanałowych mikserów Audient Aztec.
Alex Molcanov, główny realizator dźwięku podczas koncertów, komentuje:
Wręcz niemożliwe było zlokalizowanie źródeł dźwięku, jako że pozostaje on identyczny i zrównoważony niezależnie od odległości od sceny. Nie mogłem uwierzyć w osiągi tego systemu, szczególnie biorąc pod uwagę jego proporcje: wszystkie jego podwieszone komponenty były zdolne do wygenerowania 110 dB krystalicznie czystego brzmienia, w równym stopniu słyszalnego nawet z odległości 70 metrów.
Alex Molcanov
Systemy VHD5.0 Constant Power Point Source Array trafią na największe estrady całego świata jeszcze w tym roku. Już w ciągu najbliższych tygodni na terenie Stanów Zjednoczonych i Czech odbędzie się szereg spektakli w pełni wykorzystujących zdumiewające możliwości nowych systemów punktowych od KV2.