6 lutego 2014 15:30
Info NAMM ul. Anaheim Convention Center, 800 West Katella Avenue CA 928 Anaheim

NAMM2014: Relacja perkusyjna z targów

[img:1]

Targi Winter NAMM odbywające się w słonecznej Kaliforni przy 20 stopniach w pełnym słońcu to najważniejsza impreza branżowa na świecie.

Co roku wystawcy z całego świata chwalą się swoimi nowościami na zbliżający się rok i prześcigają w innowacjach. Nie udało nam się osobiście dotrzeć do Anaheim, ale streścimy Wam w kilku punktach najważniejsze newsy od najbardziej liczących się producentów - i nie tylko.

 

Pearl Drums

Po spektakularnym sukcesie powrotu do seryjnej produkcji Pearla Exporta, czyli najlepiej sprzedającego się zestawu perkusyjnego w historii, na stoisku Pearla przodują nowości werblowe, a tych jest całkiem dużo.

Pełnej rewitalizacji doczekały się werble z serii SensiTone oraz SensiTone Premium. Te praktyczne i kultowe poniekąd instrumenty w klasie półprofesjonalnej dostarczają od lat solidnego brzmienia za przystępną cenę. W serii SensiTone mamy trzy klasyczne werble - mosiężny, stalowy (oba o grubości korpusów 1 mm) oraz aluminiowy (grubość 1.2 mm), wszystkie dostępne w wersji 14 x 5 oraz 14 x 6.5. Werble zyskały nowy design i od tego roku będą wyposażone w piękne, smukłe lugi typu tube, obręcze SuperHoop o grubości 2.3 mm oraz nową maszynkę typu Gladstone z blokadą zapobiegającą odblokowywaniu podczas gry.

 

[lupa:1]

Pearl SensiTone Premium

 

Linia SensiTone Premium obejmuje aż 3 nowe pozycje - mosiądz, fosforyzowany brąz, klasyczny korpus klonowy oraz afrykański mahoń. Pierwsze trzy w dwóch rozmiarach - 14 x 5 oraz 14 x 6.5, wersja z korpusem z mahoniu tylko w rozmiarze 15 x 5 (!!!).

W tym przypadku mamy te same obręcze co w regularnej serii oraz maszynkę, zmiany w designie dotyczą lugów w stylu bridge zapewniające minimalny kontakt z korpusem co z pewnością wydłuża rezonans bębna. Kontrowersyjny jest ich wygląd przypominający klamkę od kuchennej szafki, ale co kto lubi - z pewnością znajdą swoich fanów.

 

[lupa:3]

Pearl Free-Floating 14 x 8 (Aluminium)

 

Dużo nowości w serii Free-Floating - przede wszystkim została okrojona dostępność korpusów w różnych rozmiarach, tak więc nierdzewna stal dostępna będzie tylko w wersji 14 x 3.5, za to w tym rozmiarze zyskujemy dodatkowy, niedostępny do tego czasu korpus wykonany z brzozy. W rozmiarze 14 x 5 mamy do wyboru mosiądz oraz klon, 14 x 6.5 - fosforyzowany brąz oraz korpus mahoniowo-klonowy.

Dużym zaskoczeniem jest wprowadzenie nowego rozmiaru w tej serii - 14 x 8. Tu mamy do wyboru korpus mahoniowy oraz aluminiowy. Na 30-lecie firmy Pearl proponuje również limitowany do 1000 sztuk (niestety dostępny tylko na rynku amerykańskim) werbel 14 x 6.5 z korpusem mosiężnym o grubości 3 mm w wykończeniu platynowym. Werbel dostarczany jest ze skórzanym pokrowcem oraz certyfikatem autentyczności.

 

[lupa:4]

Pearl Anti-Loosening

 

Prócz standardowego wyposażenia znanego z serii typu obręcze MasterCast oraz maszynka z serii 1000 werbel zyskał nowe śruby samokontrujące nazwane Anti-Loosening. Patent polega na tym, że w środku śruby znajduje się bolec wypychający kontrę, którego nacisk na wkładkę gwintową regulujemy specjalnym kluczem, tak więc kilka ruchów kluczykiem po strojeniu i mamy pewność, że po trzech rimshotach strój werbla pozostaje taki sam

Producent niestety nie wziął pod uwagę tego, że sam naciąg również rozciąga się i pracuje niezależnie od skontrowania przy śrubie przy zmianach temperatury i innych czynnikach, jednak sam pomysł wydaje się bardzo interesujący. Przybliżymy Wam działanie na zbliżających się targach MusikMesse.

 

[lupa:5]

Pearl BCX

 

Mamy też jeden nowy zestaw. Po rezygnacji z produkcji brzozowych korpusów Pearl pogodził się z tym pięknym i unikalnie brzmiącym drewnem i wprowadza ponownie do produkcji zestawy z użyciem tego budulca. Nowa seria, wydaję mi się, nieco eksperymentalna, została ochrzczona nazwą BCX (co sugeruje bycie brzozowym odpowiednikiem serii MCX). Na tę chwilę Pearl przewiduje tylko trzy wykończenia lakierowane. Więcej o serii wkrótce.

Więcej o nowościach Pearla: kliknij!

 

 

 

Drum Workshop

Co roku DW zaskakuje i nie inaczej jest teraz. W spółce-córce - firmie PDP nowości dotyczą przede wszystkim nowej linii hardware oraz akcesoriów ułatwiających życie. Po wycofaniu serii 900 producent wypełnia lukę w ofercie firmy proponując perkusistom zaawansowany technicznie osprzęt w przystępnej cenie.

 

[lupa:6]

DW Icon Snare

 

DW Icon Snare - trzy nowe werble w limitowanej ilości od trzech wielkich perkusistów. Swoisty hołd od producenta. Roger Taylor, Neil Peart oraz Nick Mason wraz z Johnem Goodem stworzyli trzy fantastyczne instrumenty, obok których nie da się przejść obojętnie. Każdy z nich posiada wyjątkowe wykończenie wykonane w drewnie i samo patrzenie na nie na zdjęciach zapiera dech w piersiach. Zobaczcie sami:

 

 

Wszystkie oczy skierowane są w tej chwili na nową stopę. Przez lata temu tej idei ulegli praktycznie wszyscy producencie, kwestią czasu było to w DW, otóż w tym roku premierę swą ma pierwsza stopa na napędzie Direct Drive od DW. Niewiele o nim w tej chwili wiadomo prócz tego, że została zaprojektowana od początku, posiada nowy wałek oraz w całości zrobiona jest z aluminium. Nowe bijaki będą posiadały trzy różne odważniki do dociążania wedle własnych preferencji. Więcej informacji wkrótce.
 
[img:2]

DW Direct Drive

 

Ostatnie lata przynoszą różne mody w branży perkusyjnej. Jedną z nich jest umieszczanie toma na statywie od werbla. Ma to swoje zasadnicze plusy - wygoda, dobrze wygląda, niestety - odbija się na skróconym sustainie bębna. DW ma na to radę - nowy statyw 9399 to unikalna konstrukcja ze stoperami izolującymi tom lub werbel od statywu, dzięki czemu w naturalny sposób wydłużamy jego rezonans, a tom brzmi pełnie i soczyście.

 
[lupa:7]

DW Design Frequent Flyer

 

Peter Erskine z ekipą DW zastanawiali się jak stworzyć zestaw mający znamiona mobilnego, jednak brzmiący jak normalny set perkusyjny bez pójścia na kompromisy? Odpowiedzią jest zestaw z serii Design Frequent Flyer. Ten filigranowy zestaw w rozmiarach 12 x 8, 14 x 11, 20 x 12 oraz 14 x 5 choć wygląda może mało poważnie brzmi już nieco dostojniej. Dostępny w dwóch wykończeniach jest doskonałą alternatywą dla podróżujących perkusistów, dla których prócz małych rozmiar liczy się brzmienie. Do zestawu dedykowany jest ultra-lekki hardware z serii 6000 typu flat-base. Doskonały połączenia lekkości i stabilności to idealne dopełnienie koncepcji mobilności zestawu perkusyjnego.

Więcej o nowościach DW: kliknij!

 

 

 

Sabian 

Już trzeci raz Sabian przeprowadził głosowanie Cymbal Vote na podstawie którego fani marki oraz właściwie ktokolwiek chce które z talerzy zaproponowanych przez producentów trafią do seryjnej produkcji. Rok do roku akcja ma swój finał na targach NAMM i na tym firma opiera coroczne nowości. Spośród 12 propozycji głosujący zdecydowali, że do seryjnej produkcji trafiają: AAX Iso Crash, AAX Freq Hats, AAX-plosion Ride oraz AA Raw Bell Crash.

 

Sabian AAX Iso Crash

Chłopaki z Sabiana mają fioła na punkcie dziurawych talerzy. Iso Crash to zupełna innowacja. Niech Was tym razem nie zmylą dziury, bo talerz nie brzmi ani trochę jak O-Zone, nie ma nawet charakterystycznego piaskowego ciała typowego dla tego typu blach. Dziury służą tu jako odizolowanie kopułki od reszty talerza. Bell też jest tu niezwykły, bo prócz surowej barwy na jego powierzchni bardzo rzucają się w oczy ślady po ręcznym młotkowaniu. Jest to nowa jakość w brzmieniu kopułki w talerzach crash.

 

[lupa:8]

Sabian AAX Iso Crash

 

Brzmi to autentycznie jak osobny talerz postawiony na osobnym statywie. Dzięki dziurom po uderzeniu w bella talerz wzbudza się szczątkowo, a dźwięk dzięki temu jest wyrazisty, wysoki i przenikliwy. Jeśli myślisz, że Twój crash ma niezłego bella, to po zapoznaniu się z tym talerzem zmienisz zdanie. Crash brzmi dostojnie, potężnie i wybuchowo. W zgodzie z definicją serii są jasne i są świetnym przykładem na to jak powinny brzmieć nowoczesne talerze. Dostępny w trzech rozmiarach - 16", 18", 20".

 

Sabian AAX-plosion Ride

Zaczęło się od crashy, w zeszłym roku głosami perkusistów do serii dołączyły hihaty X-plosion w rozmiarach 14" oraz 16". Naturalnym posunięciem było zamknięcie formuły talerzem ride. Jest to świetne zwieńczenie serii. Sama nazwa sugeruje charakter brzmienia. Ride jest wybuchowy, jasne, niezbyt selektywny, za to z fantastycznym bellem. Świetnie się również sprawdza jako crash - nie jest zbyt ciężki, więc też nie potrzebuje zbyt dużej siły do rozbujania. Bezbłędnie charakteryzuje go Sabian - "great light ride or heavy crash".

 

[lupa:9]

Sabian AAX-plosion Ride

 

Sabian AAX Freq Hats

Formuła Freq znana jest już z crashy będących laureatami poprzedniej edycji Cymbal Vote. Tym razem goście z Sabiana postanowili eksperymentować z tą technologią przy hihatcie. Talerz brzmi świetnie, ale jak na nowość brakuje mu według mnie nieco charakteru. Talerz jest wykańczany w trojaki sposób - bell jest surowy, od kopułki do mniej więcej środka szczotkowany, a od środka do krawędzi tradycyjny.

 

[img:3]

Sabian AAX Freq Hats

 

Daje nam to trzy różne brzmienia dostępne na tej samej powierzchni. Talerz jest selektywny i brzmi w zrównoważonym pasmie. Zgodnie z charakterystyką serii jest jasny, lecz nie za głośny. Cechuje go również świetna definicja i łatwość kontroli.

 

Sabian AA Raw Bell Crash

Pierwsze skojarzenie wizualne jest jednoznaczne - dzięki surowo wykończonej kopułce przychodzą na myśl crashe z serii AAX-plosion. Trzy rozmiary - 16", 18", 20". Zacznijmy od najmniejszego - charakter jest typowy dla serii AA, czyli nieco vintage'owy. Talerze brzmią ciemniej i generalnie mroczniej niż wspomniane AAX'y, jednak dalej są wybuchowe i bardzo ekspresyjne. Dzięki grubości doskonale reagują na zmiany dynamiczne, więc nie musimy brać zamachu zza ucha w celu wydobycia satysfakcjonującej barwy.

 

[img:4]

Sabian AA Raw Bell Crash

 

Talerz 16" szybko reaguje, wybrzmiewa umiarkowanie krótko. Nie dotyczy go zmora crashy w tym rozmiarze, brzmi pełnie i soczyście. Im większy rozmiar crasha tym niższy atak i dłuższe wybrzmiewanie. Crash 20" urzekł mnie zdecydowanie najbardziej i idealnie wpasował się w mój zamysł brzmieniowy. Kopułki talerzy są duże i bardzo wyróżniają się na powierzchni talerza nie tylko wizualnie. Brzmią krótko, nie wzbudzają za bardzo talerza przy dobrym wycelowaniu i poszerzają możliwości brzmieniowe talerzy.

 

 

 

Gibraltar Hardware

Tu bez większych zaskoczeń - minione lata to okres wyciągania wniosków przez firmę i udoskonaleń istniejących produktów. W tym roku pewnych modyfikacji doczekała się stopa z serii G-Class - nowość z roku ubiegłego. Do tego dochodzą nowe akcesoria, ramy (z patentem szybkiego montowania nóg), rękawice, wzmocnienia otworu w naciągu rezonansowym bębna basowego, stołki z serii 6000 oraz 9000 z nowym designem.

[img:5]
Gibraltar Flat-Base 6000

 

Statywy z serii Flat-Base 8000 robione na fali mody na vintage doczekały się również nowej linii statywów. Również seria 4000 dla mniej wymagających doczekała się odświeżenia, między innymi w designie footboradów stóp oraz statywów pod hihat.

Więcej o nowościach Gibraltara: kliknij!

 

 

 

Zildjian Cymbals

Największy producent talerzy perkusyjnych na świecie zapowiedział również kilka interesujących produktów na rok 2014. Pierwszym z nich są dwa nowe talerze uzupełniające serię K - czyli absolutny klasyk. K Light Hi-Hat 16" powstał na bazie słynnego i uznanego już od lat modelu 14". Nowy rozmiar to wszystko co najlepsze od młodszego brata - ciemne, niskie, piaszczyste brzmienie z dodatkową porcją głośności oraz większą ilością orientalnych alikwotów.

 

[lupa:10]

Zildjian K Series

 

W odpowiedzi na zapotrzebowania fanów na większe talerze również linia K Dark Thin Crash doczekała się 20" blachy. Znany ze swojej muzykalności, pełni pasma oraz ciemnego charakteru crash jest jeszcze lepszy. Ostatnią nowością jest splash z linii EFX - mianowicie mowa o dziurawym splashu A Custom w rozmiarze 10" o grubości paper-thin. Charakterystyczne dziury na powierzchni talerzy sprawiają, że ten talerz efektowy jest krótki, orientalny i doskonale znajdzie się w krótkich akcentach czy jako element stacka.

 

[lupa:11]

Zildjian Gen16 Buffed Bronze Series

 

Zildjian Sound Lab stworzył również nową generację talerzy Gen16 dla jeszcze większej redukcji głośności oraz szlachetnego brzmienia. Gen16 Buffed Bronze Series powstały w wyniku prac nad protoplastą serii oraz wykorzystaniu wiedzy zdobytej podczas dziesiątek lat produkcji, co przekłada się na subtelną, ale bardzo ważną zmianę profilu bella. Dodatkowe większe talerze zyskały kilka nowych dziur dla lepszej redukcji generowanego brzmienia, a także zostały pokryte powlekaniem z brązu, co znaczącą wpłynęło na brzmienie - jest ono teraz mniej agresywne i cieplejsze w stosunku do oryginału. Tym sposobem perkusiści zyskują kolejną paletę brzmień do swojego zestawu. Nowa seria obejmuje następujące modele (wraz z sugerowanymi cenami w dolarach:

 

  • 12" Splash: $189.00
  • 16" Crash: $249.00
  • 16" China: $249.00
  • 18" Crash-Ride: $319.00
  • 20" Ride: $349.00
  • 13" HH (pair): $339.00
  • 14" HH Pair $449.00

 

[lupa:12]

Zildjian Kerope

 

Ostatnią z nowości jest seria Kerope będąca hołdem dla prezesa firmy w latach 1865 do 1909. Prócz świetnym zarządcą był uznanym rzemieślnikiem tego trudnego fachu kucia talerzy perkusyjnych i w pewien sposób jest on odpowiedzialny za sukces oraz obecny kształt oraz idee serii K. Na część jego zasług firma wypuszcza aż 6 zupełnie nowych talerzy:

 

  • Hats 14" / 15"
  • Crash 18" / 19" / 20"
  • Ride 22"

 

Jeśli chodzi o brzmienie to należy się tu sugerować ich wyglądem, bo tak właśnie ma brzmieć linia Kerope - ciemny charakter przeplatany z bogactwem alikwotów. W projektowaniu serii pomógł nowojorski perkusista Zach Danzinger. Seria powstała w wyniku inspiracji klasycznymi talerzami z lat 50' - projektanci skrupulatnie przestudiowali profil talerzy, wielkość bella oraz wygląd i bazując na tych czynnikach z dodatkiem nabytego przez lata doświadczenia wyznaczyli nową jakość.

 

 

Ludwig Drums

Dużo nowości w linii osprzętu Atlas, która swą premierę miała na ubiegłych targach - przypomnijmy, że seria Atlas zdobyła nagrodę MIPA 2013 w kategorii "Drums Hardware".

 

Jest też zupełnie nowy zestaw z serii Signet 105, który łączy 105 lat doświadczenia w produkcji z nowoczesnością. Zestaw wykonany z klonu północnoamerykańskiego ma być propozycją dla perkusistów z mniej zasobnym portfelem (shell 22/10/12/16 ma kosztować w granicach 800 $). Nowe lugi - montowane bez użycia śrub do korpusu, nowe wykończenia egzotyczne, sprawdzone brzmienie - w końcu Ludwig. Bębny produkowane będą w fabryce Ludwig w USA.

 

 

 

[lupa:16]

 

 

 

 

 

Tama Drums

W roku ubiegłym mieliśmy tyle nowości ze stron tego japońskiego producenta, że w tym, wiedząc, że zapewnili sobie pewną pozycję na rynku przez lata, skupili się na nowych wykończeniach dla najwyższej, jedynej produkowanej na terenie Japonii - serii Star, ale dołączyła również nowa konfiguracji wykonana z bubingi oparta na centrali 18" w przepięknym wykończeniu Antique White.

 

[img:6]

Tama Star

 

[img:7]

Tama Star

 

Moda na mobilne zestawy dotarła również do Tamy, a ta odpowiadając na zapotrzebowania rynku wprowadza w serii Silverstar zestaw Cocktail.

 

[img:8]

Tama Silverstar Cocktail

 

[img:9]

Tama - nowe werble

 

Na 40-lecie firmy mamy do czynienia ze wznowieniem uwielbianych i niedostępnych dziś werbli z serii Rosewood, Bell Brass oraz wykonanych z japońskiej brzozy klasycznych Superstar. W serii Starphonic będziemy mieli do czynienia z limitowanym werblem wykonanym z grubej, bo 5 mm nierdzewnej stali. Sound Lab Project to również jedna nowa pozycja w postaci werbla Backbeat wykonanego z bubingi w rozmiarze 14 x 7.

Więcej o nowościach Tama Drums: kliknij!

 

 

 

Meinl Cymbals

Niemiecki producent nie próżnuje i do oferty dołącza kilkanaście nowych talerzy na rok 2014. Pierwszymi dwoma są Picollo Trash China z serii Soundcaster w rozmiarach 10" oraz 12". Mały rozmiar, dziury to przepis na natychmiastową odpowiedź i krótkie brzmienie. Do akcentów i co sobie wymyślicie - jak ulał.

 
[lupa:13]

Meinl Soundcaster Picollo Trash China

 

W serii Classics Custom, która przeznaczona jest z założenia dla pół-profesjonalistów nowy ride, który bardzo rozbudza moje nadzieję - mowa o Dark Ride 20". Producent zapowiada balans pomiędzy rozmyciem, definicją pałki, ciepłem, a szerokim spektrum pasma i nietuzinkowym wyglądzie. Innowacja dla każdego niezależnie od uprawianego gatunku muzycznego.

Jest też propozycja dla lubujących się w bellach - nowy talerz HCS Bell 8" wykonany z mosiądzu to wysoki, przenikliwy efekt do smaczków.

 

[img:10]

Meinl Dark Ride

 

[img:11]

Meinl Byznance

 

W serii Byznance, czyli flagowej tego producenta, aż 13 nowych brzmień, wśród nich nowy ride powstały we współpracy z najbardziej znanym edukatorem aktualnie na świecie - Mike'm Johnstonem. W skład nowości wchodzą:

 

  • Byzance Vintage Pure Ride 20" / 22"
  • Byzance Vintage Pure Light Ride 20" / 22"
  • Byzance Jazz Tradition Ride 22"
  • Byzance Jazz Tradition Light Ride 22"
  • Byzance Extra Dry Transition Ride 21"
  • Byzance Vintage Splash 10"
  • Byzance Extra Dry Splash 12"
  • Byzance Extra Dry China 16"
  • Byznace Extra Dry Medium-Thin Hi-hat 16"
  • Byzance Extra Dry Thin Crash 17" / 19"
  • Byzance Extra Dry Thin Ride 20"
  • Byzance Brilliant Serpents Hi-hat 14"
  • Byzance Jazz Big Apple Ride 20"

 

Wszystkie talerze usłyszysz na kanale YouTube Meinl: kliknij!

 

 

 

Evans Drumheads

U Evansa zasadniczą nowością jest objęcie nową technologią Level 360 naciągów na centrale - dotychczas patent obowiązywał tylko w naciągach werblowych oraz na tomy. Od tego roku technologia dotyczy również wszystkich naciągów na bęben basowy. Przypomnijmy - Level360 to technologia polegająca na zmianie profilu naciągu dzięki czemu całym obwodem leży on idealnie na korpusie zapewniając precyzję stroju oraz pełne brzmienie. Więcej pisaliśmy tutaj.

 

 

Do nowości dołączają również dwa naciągi z serii Heavyweight - pierwszy to klasyczny naciąg uderzany na werbel, drugi, to słynny od lat EMAD. Naciągi z tej serii to dwie warstwy o identycznej grubości 1/100". Heabyweight na werbel dodatkowo został wyposażony w łatkę naklejaną od spodu w centralnej części membrany. Idea powstania to maksymalna wytrzymałość przy zachowaniu pełnego spektrum dynamiki oraz pełnego pasma. EMAD Heavyweight standardowo jest dostarczany z pojedynczą łatką oraz dwoma pierścieniami o różnej szerokości do tłumienia naciągu.

 

 

 

Gretsch Drums

Amerykanie lubią robić wszystko z rozmachem - na stoisku Gretsch było w tym roku gorąco. Nowe wykończenia w seriach USA, Brooklyn oraz Renown - to raz, dwa to premiera najnowszego zestawu, to znaczy Gretsch USA Vintage w wersji prototypowej. Inspirowany zestawem Gretsch z lat 40 zbudowany został z ultra-cienkich korpusów złożonych z trzech warstw klonu. Ten jedyny póki co zestaw na świecie o rozmiarach 24 x 14, 13 x 9, 16 x 16 oraz werbel 14 x 6.5 spędza sen z powiek niejednemu fanowi marki i nie tylko. Wypytamy Johna Palmera na zbliżających się targach MusikMesse o szczegóły.

 

[img:12]

Gretsch USA Vintage w wersji prototypowej

 

[img:13]

Gretsch - nowe werble

 

Obok zestawów mnóstwo nowych werbli, między innymi werbel, który ma wewnętrzną warstwę na zewnątrz! Zacieramy ręce !

 

 

 

Paiste Cymbals

Po owocnym roku 2013 i kilku naprawdę dużych premierach - między innymi serii 602 Essentials, szwajcarski producent skupił się na nowych talerzach do już istniejących serii. Szczegóły w osobnym newsie.

 

 

 

Los Cabos

Kanadyjski producent pałeczek zapowiedział wprowadzenie kilku nowych modeli do i tak już bardzo bogatej oferty. Pierwszym z nich jest model 2B wykonany z białej hikory z nylonową główką - to kolejny rozmiar obok 5A, 5B i 7A.

 

[lupa:14]

Los Cabos 2B

 

[lupa:15]

Los Cabos Swing i Jazz

 

W serii Maple dwa nowe modele - Swing oraz Jazz. Dla lubujących się w nietypowych brzmieniach również nowy model pałek Duos - zaprojektowanych na bazie modelu 3A z jednej strony mamy klasyczną pałeczkę, na drugim końcu przymocowano twardy filc o średnicy 1".

 

 

 

Ilość nowości jak co roku - przytłaczająca. Większość z prezentowanych powyżej wystawców odwiedzi również targi we Frankfurcie, które zaczynają się już 12 marca. Będziemy tam z kamerą. Do zobaczenia!

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz