23 maja 2007
13:30
Info
AMBIT MUSIC ul. Przebendowskich 40
81-543 Gdynia
BOSS DD-6
Linia opóźniająca DD-6 jest kontynuacją pedału typu DD-5 w tym temacie. W zasadzie niewiele widać różnic zewnętrznych, ale w środku nastąpiło szereg zmian, udoskonaleń i aplikacji. Podstawowe parametry i funkcje zostały zachowane. Są tu: REVERSE, HOLD, PANNING oraz możliwość ustawienia czasu powtórzeń do tempa utworu (SET TEMPO). Ponadto dołożono nową funkcję WARP, zwiększono (przy odpowiednim ustawieniu)długość delaya aż do 5,2 sekundy(!), zwiększono równocześnie sampling funkcji HOLD do 5,2 sek., oraz wprowadzono pełną stereofonię dzięki dwóm wejściom i wyjściom. Cztery potencjometry na głównym panelu efektu odpowiedzialne są za kontrolę odpowiednich parametrów. Mamy więc: EFFECT LEVEL (kontrola nasycenia efektu), FEEDBACK (kontrola ilości powtórzeń), DELAY TIME Knob (ustawianie czasu powtórzeń) oraz MODE Knob, który reprezentuje różne funkcje efektu i czasy. Zatem do dyspozycji mamy następujące linie opóźniające: 2600ms (czas od 600ms do 2600ms), 800ms (200-800ms), 300ms (60-300ms), 80ms (1- 80ms). Te wartości uzyskujemy przy podłącze-niu standardowym, to jest, w INPUT "A" (mono) oraz wyjścia (OUTPUT) "A" i "B". Następnie przechodzimy do funkcji REVERSE (nota bene mojej ulubionej), która odpowiedzialna jest o re-alizację zagranych dźwięków od tyłu. Do dyspozycji mamy tutaj 2,6 sek. przy ustawieniu standardowym (Normal), choć w opcji Long Delay maksymalnie możemy osiągnąć aż do 5,2 sek. opóźnienia. Super zabawa!!!. Dalej mamy funkcję HOLD. Tu również czas nagrania wynosi 5,2 sekundy. To dużo czasu na sampling frazy czy zmian harmonicznych. Świetne do ćwiczeń precyzji oraz zabiegów aranżacyjnych, jak dodawanie głosów, poprowadzenie tematu, improwizowanie, itd. Funkcja WARP to nowość w tworzeniu osobliwych efektów. Kiedy naciśnie-my pedał liczba powtórzeń i poziom efektu zwiększa się. To wzbogaca i otwiera nowe możliwości kreacji nastrojów z użyciem delaya. Umiejętne wykorzystanie pozwoli nam na zagranie recitalu solo. Duże możliwości również stwarza nam system wejść i wyjść. Przy podłączeniu typu INPUT "A" i OUTPUT "A" i "B" uzyskujemy panoramę z przechodzeniem dźwięku z głośnika do głośnika. Podniecające!. Ale jeśli zależy nam na uzyskaniu podziału typu efekt plus sygnał w dwóch wzmacniaczach, wówczas wpinamy się w wejście "B". W celu osiągnięcia maksymalnego czasu delaya (niestety tylko mono) należy wejść w INPUT "A" i wyjść z OUTPUT "B". Wtedy na ustawieniach 2600 ms mamy 5,2 sek., na 800 ms mamy 1,6 sek., na 300 ms mamy 0,6 sek., na 80ms mamy 0,16 sekundy. REVERSE również zwiększa się odpowiednio z 2,6 sek. do 5200 ms; a WARP z 800 ms do 1600ms. Zatem czasu ci u nas dostatek. DD-6 przy odpowiednim ustawieniu jeszcze oferuje możliwość uzyskania efektów typu SKRECZ oraz brzmień oscylatorowych, jak analogowe syntezatory. Rozmiar urządzenia w stosunku do jego możliwości jest imponujący.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/boss-boss-dd6-11139-min.webp)
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/boss-boss-dd6-11139-min.webp)
reklama