2 stycznia 2009
00:00
Vestax MDM 410
Mobilny mikser audio Vestax MDM-410 posiada aż 13 wejść w tym 3xPHONO, 8xLINE oraz 2xMIC, można je przypisać do 4 kanałów stereo oraz 2 mono. Wyjścia to 2xMASTER OUT, BOOT OUT, REC OUT adn CUE/SEND.
Dużą zaleta MDM-410 jest We/Wy USB dzięki czemu system doskonale współpracuje z oprogramowaniem komputerowym. MDM-410 może obsługiwać większość urządzeń audio, dzięki czemu jest
doskonałym-mobilnym systemem DJ.
Cechy:
- standardowa wielkość RACK 4U
- 4 kanałowy equalizer, podwójny wskaźnik LED - MASTER i CUE METER
- 3 kanałowe equalizery na każdy tor PGM
- przycisk CUE na każdym kanale PGM służący do odsłuchu sygnału CUE
- XLR-1/4 combo wejście mikrofonowe
- funkcja TALK OVER z możliwością regulacji siły wyciszenia
- wbudowane gniazdo BNC na dodatkowe oświetlenie
- 2 kanałowy equalizer toru MIC oraz kontrola poziomu sygnału dla toru BOOTH oraz MASTER2
- crossfader z funkcji przełączania obsługiwanych kanałów
- gniazdo wejściowe RCA AUX dla MP3 playera lub dla komputera
- 5 wejść liniowych, 2 mikrofonowe, 3 phono/aux (przełączane); wszystkie w standardzie RCA
- wyjścia MASTER (XLR oraz 1/4"), RECORD, BOOTH, SEND RCA, MASTER2 1/4"
- 6 wbudowanych efektów dźwiękowych oraz funkcja ECHO
Budowa:
WEJŚCIA `INPUT`
1. Fadery wejścia - kontrolują indywidualny poziom wysterowania sekcji PGM.
2. Przełącznik trybu pracy wejścia kanału PGM, przełącznik wybiera realne wejście z panelu tylnego, które zostanie przypisane do toru PGM.
3. Prefader `Gain Controls` - przedwstępna regulacja poziomu sygnału, umożliwia podłączanie urządzeń o zróżnicowanych poziomach wyjściowego sygnału
Sekcja Mikrofonu:
4. Regulacja poziomu sygnału (MIC Gain Controls) - obsługuje sygnały toru DJMIC i MIC2, wejścia COMBO
5. TALKOVER, funkcja przypisana tylko dla toru DJ MIC, automatycznie wycisza tory PGM 1-4
6. Czułość TALKOVER, fader ustala poziom sygnału aktywującego funkcję auto-talkover.
7. Equalizer wysokich i niskich tonów, dla toru BOOTH MIC (w celu uzyskania większej dynamiki zalecane jest stosowanie mikrofonów o charakterystyce kierunkowej)
8. Złącze COMBO, umożliwia podłączenie wtyczki 1/4" jack lub XLR jack, obsługuje mikrofon kierunkowy z uchwytem `gęsia-szyja`
Crossfader:
9. Pokrętło przydziału toru do crossfadera, wybiera kanał, który będzie słyszany po przesunięciu fadera do przełącznika.
10. Crossfader - umożliwia przejście pomiędzy kanałami przyporządkowanymi za pomocą pokręteł wyboru toru (9)
Przykładowo do lewej części crossfadera przypisujemy tor 1PGM do prawej kanał 4PGM. W pozycji centralnej corossfadera sygnały z obu torów maja wartość maksymalną. Po przesunięciu w lewo lub w prawo następuje wyciszenie wybranego toru. Dzięki specjalnej konstrukcji uszkodzony crossfader może być łatwo zastąpiony nowym. Wystarczy odkręcić 2 mocujące śruby a następnie wyciągnąć potencjometr uprzednio odłączając kable połączeniowe. Montażowego należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności.
11. 4-Kanałowy główny Equalizer
Korektor kompensuje różnice w dźwiękach pochodzących ze źródeł. Equalizer główny dostosowuje brzmienie do akustycznych parametrów pomieszczenia, pracuje w zakresach częstotliwości 60Hz, 700Hz, 4KHz ,15Khz.
12. Equalizer 3-Kanałowy torów audio, pracuje w trybie +/-10dB dla pasma 100Hz, 1KHz, 10KHz.
Wykorzystanie Equalizera:
- podbij częstotliwości 60Hz aby pogłębią pasmo basowych tonów i uwypuklić brzmienie perkusji. Należy wykonywać to bardzo ostrożnie ponieważ łatwo można doprowadzić do przesterowania wzmacniacza sygnału i jednocześnie zmniejszenia dynamiki.
- nieznaczne obcięcie częstotliwości od 700Hz do 4Khz znacznie poprawia klarowność dźwięku.
- podbicie częstotliwości 15Khz pośrednio wzmacnia niepożądane trzaski i skwierczenia
- generalna zasada brzmi `im mniej equalizacji tym lepiej`
13. Przełącznik głównego equalizera, wyłączenie powoduje ominiêcie toru equalizera.
Wyjścia (OUTPUT):
14. Fader główny (MASTER1), reguluje poziom wyjścia zsumowanego sygnału audio.
15. Regulator balansu audio Lewy/Prawy kanał.
16. Fader BOOTH, reguluje poziom sygnału mikrofonu dla monitorów BOOTH
17. Fader główny (MASTER2), reguluje poziom sygnału mikrofonu dla zdalnej strefy monitorów. (zone monitors)
18. Przełącznik trybu pracy wskaźnika LED (pre-fader / master audio), sygnał PFL jest aktywowany włącznikami CUE.
19. Stereofoniczny wskaźnik LED szczytowych wartości sygnału.
Czerwone LED wskazują poziomy +4dB, +7dB, +10dB i odcięcie (clip). Wskaźnik powinien wskazywać wartości do +10dB, wartość clip oznacza zbyt wysoki poziom. Jeśli wskaźnik pracuje w trybie MASTER, przekroczenie dopuszczalnej wartości kończy się wystąpieniem na wyjściu zniekształceń sygnału typu distortion. Wskaźnik pracując w trybie PFL, ułatwia ustalenie wartości GAIN, dla poszczególnych torów, przed etapem miksowania sygnału.
20. Poziom efektu ECHO
21. Ilość powtórzeń efektu ECHO, kręcąc pokrętłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiększamy ilość powtórzeń, w przeciwną stronę wartość maleje do 0.
22. Regulator opóźnienia efektu ECHO.
23. Przełącznik włączający efekt ECHO w tor miksera.
Wbudowane efekty dźwiękowe:
24. Regulacja prędkości wbudowanych efektów dźwiękowych.
25. Regulacja intensywności wbudowanych efektów dźwiękowych.
26. Przyciski wbudowanych efektów dźwiękowych (MACHINE GUN, BOMB DROP, TWILIGHT ZONE, SIREN, SONIC WAVE, POWER BLASTER)
Panel słuchawkowy:
27. Przełącznik Cue/Send włącza sygnał w tor PFL sekcji MONITOR. Sygnał ten jest wysyłany do wyjścia na tylni panel i może być użyty do podłączenia np. zewnętrznego samplera jako BOOTH MONITOR 28. Przełącznik Split/Blend ustala w jaki sposób sygnał PFL jest słyszany w słuchawkach.
Tryb split - sygnał PFL słyszymy w lewej słuchawce a PGM w prawej.
Tryb blend - sygnał PFL oraz PGM słyszymy w obu słuchawkach.
29. Cue MIX - miksuje sygnał PFL oraz PGM w słuchawkach. Pokrętło ustawione w lewejpozycji umożliwia odsłuch źródeł CUE, prawa pozycja umożliwia odsłuch toru MASTER.
30. Regulacja poziomu sygnału CUE
31. Wyjście słuchawkowe 1/4 JACK.
32. 12V gniazdo BNC, umożliwia podłączenie dodatkowej lampki (gęsiej szyi)
33. Przycisk włączający zasilanie.
34. Wejście Aux4, kontrolowane poprzez TOR AUDIO 4
Panel Tylni:
35. Wejście PHONO służy do podłączenia gramofonów.
36. Przełącznik trybu Mic/Line wejścia.
37. Podłączenie uziemienia.
38. Przełącznik trybu Aux/Phone wejścia.
39. Wejście LINE, zbalansowane połączenie RCA JACK służy do podłączenia takich urządzeń jak CD, HiFi VCRs, magnetofonu DAT itp.
40. Wejście Mikrofonowe COMBO (1/4" lub XLR)
41. Wyjście SEND, wysyła sygnał PFL do urządzenia zewnętrznego. W celu aktywowania Wyjścia należy wcisnąć przycisk PFL.
42. Zbalansowane wyjście RCA JACK, służy do nagrywania sygnału z miksera.
43. Wyjście stereo BOOTH, wyjście RCA JACK, kontrolowane przez BOOTH LEVEL.
44. Wyjście stereo MAIN, wyjście RCA, kontrolowane przez MASTER FADER.
45. Wyjście stereo MAIN, wyjście 1/4" JACK.
46. Wyjście stereo MAIN, wyjście 1/4" JACK kontrolowane przez ZONE LEVEL
47. Wyjście stereo zbalansowane MAIN, złącze XLR kontrolowane przez MASTER FADER
48. IEC Gniazdo zasilania.
Dużą zaleta MDM-410 jest We/Wy USB dzięki czemu system doskonale współpracuje z oprogramowaniem komputerowym. MDM-410 może obsługiwać większość urządzeń audio, dzięki czemu jest
doskonałym-mobilnym systemem DJ.
Cechy:
- standardowa wielkość RACK 4U
- 4 kanałowy equalizer, podwójny wskaźnik LED - MASTER i CUE METER
- 3 kanałowe equalizery na każdy tor PGM
- przycisk CUE na każdym kanale PGM służący do odsłuchu sygnału CUE
- XLR-1/4 combo wejście mikrofonowe
- funkcja TALK OVER z możliwością regulacji siły wyciszenia
- wbudowane gniazdo BNC na dodatkowe oświetlenie
- 2 kanałowy equalizer toru MIC oraz kontrola poziomu sygnału dla toru BOOTH oraz MASTER2
- crossfader z funkcji przełączania obsługiwanych kanałów
- gniazdo wejściowe RCA AUX dla MP3 playera lub dla komputera
- 5 wejść liniowych, 2 mikrofonowe, 3 phono/aux (przełączane); wszystkie w standardzie RCA
- wyjścia MASTER (XLR oraz 1/4"), RECORD, BOOTH, SEND RCA, MASTER2 1/4"
- 6 wbudowanych efektów dźwiękowych oraz funkcja ECHO
Budowa:
WEJŚCIA `INPUT`
1. Fadery wejścia - kontrolują indywidualny poziom wysterowania sekcji PGM.
2. Przełącznik trybu pracy wejścia kanału PGM, przełącznik wybiera realne wejście z panelu tylnego, które zostanie przypisane do toru PGM.
3. Prefader `Gain Controls` - przedwstępna regulacja poziomu sygnału, umożliwia podłączanie urządzeń o zróżnicowanych poziomach wyjściowego sygnału
Sekcja Mikrofonu:
4. Regulacja poziomu sygnału (MIC Gain Controls) - obsługuje sygnały toru DJMIC i MIC2, wejścia COMBO
5. TALKOVER, funkcja przypisana tylko dla toru DJ MIC, automatycznie wycisza tory PGM 1-4
6. Czułość TALKOVER, fader ustala poziom sygnału aktywującego funkcję auto-talkover.
7. Equalizer wysokich i niskich tonów, dla toru BOOTH MIC (w celu uzyskania większej dynamiki zalecane jest stosowanie mikrofonów o charakterystyce kierunkowej)
8. Złącze COMBO, umożliwia podłączenie wtyczki 1/4" jack lub XLR jack, obsługuje mikrofon kierunkowy z uchwytem `gęsia-szyja`
Crossfader:
9. Pokrętło przydziału toru do crossfadera, wybiera kanał, który będzie słyszany po przesunięciu fadera do przełącznika.
10. Crossfader - umożliwia przejście pomiędzy kanałami przyporządkowanymi za pomocą pokręteł wyboru toru (9)
Przykładowo do lewej części crossfadera przypisujemy tor 1PGM do prawej kanał 4PGM. W pozycji centralnej corossfadera sygnały z obu torów maja wartość maksymalną. Po przesunięciu w lewo lub w prawo następuje wyciszenie wybranego toru. Dzięki specjalnej konstrukcji uszkodzony crossfader może być łatwo zastąpiony nowym. Wystarczy odkręcić 2 mocujące śruby a następnie wyciągnąć potencjometr uprzednio odłączając kable połączeniowe. Montażowego należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności.
11. 4-Kanałowy główny Equalizer
Korektor kompensuje różnice w dźwiękach pochodzących ze źródeł. Equalizer główny dostosowuje brzmienie do akustycznych parametrów pomieszczenia, pracuje w zakresach częstotliwości 60Hz, 700Hz, 4KHz ,15Khz.
12. Equalizer 3-Kanałowy torów audio, pracuje w trybie +/-10dB dla pasma 100Hz, 1KHz, 10KHz.
Wykorzystanie Equalizera:
- podbij częstotliwości 60Hz aby pogłębią pasmo basowych tonów i uwypuklić brzmienie perkusji. Należy wykonywać to bardzo ostrożnie ponieważ łatwo można doprowadzić do przesterowania wzmacniacza sygnału i jednocześnie zmniejszenia dynamiki.
- nieznaczne obcięcie częstotliwości od 700Hz do 4Khz znacznie poprawia klarowność dźwięku.
- podbicie częstotliwości 15Khz pośrednio wzmacnia niepożądane trzaski i skwierczenia
- generalna zasada brzmi `im mniej equalizacji tym lepiej`
13. Przełącznik głównego equalizera, wyłączenie powoduje ominiêcie toru equalizera.
Wyjścia (OUTPUT):
14. Fader główny (MASTER1), reguluje poziom wyjścia zsumowanego sygnału audio.
15. Regulator balansu audio Lewy/Prawy kanał.
16. Fader BOOTH, reguluje poziom sygnału mikrofonu dla monitorów BOOTH
17. Fader główny (MASTER2), reguluje poziom sygnału mikrofonu dla zdalnej strefy monitorów. (zone monitors)
18. Przełącznik trybu pracy wskaźnika LED (pre-fader / master audio), sygnał PFL jest aktywowany włącznikami CUE.
19. Stereofoniczny wskaźnik LED szczytowych wartości sygnału.
Czerwone LED wskazują poziomy +4dB, +7dB, +10dB i odcięcie (clip). Wskaźnik powinien wskazywać wartości do +10dB, wartość clip oznacza zbyt wysoki poziom. Jeśli wskaźnik pracuje w trybie MASTER, przekroczenie dopuszczalnej wartości kończy się wystąpieniem na wyjściu zniekształceń sygnału typu distortion. Wskaźnik pracując w trybie PFL, ułatwia ustalenie wartości GAIN, dla poszczególnych torów, przed etapem miksowania sygnału.
20. Poziom efektu ECHO
21. Ilość powtórzeń efektu ECHO, kręcąc pokrętłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiększamy ilość powtórzeń, w przeciwną stronę wartość maleje do 0.
22. Regulator opóźnienia efektu ECHO.
23. Przełącznik włączający efekt ECHO w tor miksera.
Wbudowane efekty dźwiękowe:
24. Regulacja prędkości wbudowanych efektów dźwiękowych.
25. Regulacja intensywności wbudowanych efektów dźwiękowych.
26. Przyciski wbudowanych efektów dźwiękowych (MACHINE GUN, BOMB DROP, TWILIGHT ZONE, SIREN, SONIC WAVE, POWER BLASTER)
Panel słuchawkowy:
27. Przełącznik Cue/Send włącza sygnał w tor PFL sekcji MONITOR. Sygnał ten jest wysyłany do wyjścia na tylni panel i może być użyty do podłączenia np. zewnętrznego samplera jako BOOTH MONITOR 28. Przełącznik Split/Blend ustala w jaki sposób sygnał PFL jest słyszany w słuchawkach.
Tryb split - sygnał PFL słyszymy w lewej słuchawce a PGM w prawej.
Tryb blend - sygnał PFL oraz PGM słyszymy w obu słuchawkach.
29. Cue MIX - miksuje sygnał PFL oraz PGM w słuchawkach. Pokrętło ustawione w lewejpozycji umożliwia odsłuch źródeł CUE, prawa pozycja umożliwia odsłuch toru MASTER.
30. Regulacja poziomu sygnału CUE
31. Wyjście słuchawkowe 1/4 JACK.
32. 12V gniazdo BNC, umożliwia podłączenie dodatkowej lampki (gęsiej szyi)
33. Przycisk włączający zasilanie.
34. Wejście Aux4, kontrolowane poprzez TOR AUDIO 4
Panel Tylni:
35. Wejście PHONO służy do podłączenia gramofonów.
36. Przełącznik trybu Mic/Line wejścia.
37. Podłączenie uziemienia.
38. Przełącznik trybu Aux/Phone wejścia.
39. Wejście LINE, zbalansowane połączenie RCA JACK służy do podłączenia takich urządzeń jak CD, HiFi VCRs, magnetofonu DAT itp.
40. Wejście Mikrofonowe COMBO (1/4" lub XLR)
41. Wyjście SEND, wysyła sygnał PFL do urządzenia zewnętrznego. W celu aktywowania Wyjścia należy wcisnąć przycisk PFL.
42. Zbalansowane wyjście RCA JACK, służy do nagrywania sygnału z miksera.
43. Wyjście stereo BOOTH, wyjście RCA JACK, kontrolowane przez BOOTH LEVEL.
44. Wyjście stereo MAIN, wyjście RCA, kontrolowane przez MASTER FADER.
45. Wyjście stereo MAIN, wyjście 1/4" JACK.
46. Wyjście stereo MAIN, wyjście 1/4" JACK kontrolowane przez ZONE LEVEL
47. Wyjście stereo zbalansowane MAIN, złącze XLR kontrolowane przez MASTER FADER
48. IEC Gniazdo zasilania.
Gdzie kupić?
Vestax
Dystrybucja w Polsce:
Mediam Sp. z o.o.
tel.: +48 12 269 29 74
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 08:00 - 16:00
adres:
ul. Królowej Jadwigi 104
30-209
Kraków
Sklepy muzyczne > Vestax rozwiń listę sklepów
reklama