RP500 - Gitarowy procesor efektów z modelowaniem.
Twoje brzmienie jest najważniejsze, a kontrola nad nim jest niezwykle istotna. RP500 zapewni ci całkowitą kontrolę twojego brzmienia i pozwoli ci wyrazić siebie w sposób, w jaki tego oczekujesz. Już nigdy więcej niedostateczna kontrola nie stanie na drodze do pełnego wyrażenia twojej ekspresji.
Charakterystyka
Swobodnie kontroluj swoje brzmienie na scenie!
Procesor gitarowy RP500 w unikalnym trybie pracy Pedalboard daje ci możliwość pełnej kontroli nad zmianą programów oraz wykorzystywanymi łańcuchami efektów, a także pozwala na wyłączenie wszystkich symulowanych brzmień wzmacniaczy oraz kolumn głośnikowych. W trybie Pedalboard RP500 działa jak 5 wzajemnie połączonych, ale oddzielnych efektów kompaktowych. Zapisz każdą kombinację połączeń w programie, jako unikalną przełączalną konfigurację efektów, jakiej nie znajdziesz nigdzie więcej poza typowo profesjonalnymi zestawami.
Funkcja scenicznej kontroli RP500 pozwala na szybką i niezwykle łatwą zmianę brzmień i eliminuje konieczność „tańczenia” na przełącznikach poszczególnych efektów, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości indywidualnego włączania i wyłączania efektów.
RP500 jest zbudowany tak solidnie jak czołg, poczynając od odlanej z metalu obudowy, a kończąc na 9 solidnych i wytrzymałych przełącznikach. Duży 10-znakowy wyświetlacz LED zapewnia swobodę kontroli pracy na scenie. Wbudowany pedał ekspresji służy do kontroli efektu wah, poziomu głośności, efektu Whammy™ lub innych przypisanych parametrów.
Cechy
- Unikalny tryb pracy Pedalboard zmienia RP500 w 5 indywidualnych efektów kompaktowych.
- Funkcja Amp/Cabinet Bypass powoduje wyłączenie bloków modelowania wzmacniaczy i kolumn głośnikowych we wszystkich programach.
- Niezwykle wytrzymałe przełączniki zmiany programów, włączania i wyłączania efektów, zmiany banków w górę i w dół, tap tempo oraz tunera.
- Jasne kontrolki LED wskazują status programu oraz włączone lub wyłączone poszczególne efekty.
- Duży 10 znakowy wyświetlacz LED prezentujący nazwę programu, nazwę banku oraz wskazania tunera.
- Wyjścia Stereo XLR oraz 1/4” z odcięciem masy.
- Wbudowany pedał ekspresji służący do kontroli efektów wah, głośności RP500, efektu Whammy™ oraz innych przypisanych parametrów.
- Całkowicie metalowa konstrukcja.
Wszechstronność
RP500 jest niezwykle wydajnym procesorem efektów zaprojektowanym specjalnie pod kątem koncertujących gitarzystów. Przy jego konstruowaniu uwzględniono wszystkie aspekty wynikające z pracy na scenie. RP500 jest zbudowany jak czołg. Posiada on obudowę odlaną z metalu, 9 niezwykle wytrzymałych metalowych przełączników oraz metalowy pedał ekspresji. Kontrola na scenie jest wyjątkowo skuteczna dzięki dużym wskaźnikom LED, które prezentują status programu lub pedału oraz dużemu 10-znakowemu wyświetlaczowi LED. Gniazda wyjściowe XLR oraz 1/4” z odcięciem masy pozwalają na podłączenie RP500 do wzmacniacza lub bezpośrednio do miksera.
Dla gitarzystów, którzy chcą korzystać jedynie z efektów, unikalne rozwiązanie Amp/Cabinet Bypass w RP500 oraz przełączniki Pedalboard pozwalają na wyłączenie bloków modelujących wzmacniacze oraz kolumny głośnikowe we wszystkich programach. Tym samym RP500 będzie działać jak kilka połączonych ze sobą efektów kompaktowych z możliwością ich indywidualnego włączania i wyłączania. Wbudowany pedał ekspresji zapewnia kontrolę nad efektami i ich parametrami w czasie rzeczywistym. Za jego pośrednictwem możemy zmieniać poziom głośności,
kontrolować pracę takich efektów jak wah, zmieniać szybkość modulacji chorusa, udział sygnału linii opóźniającej oraz wiele innych.
Gitarzystom pracujący w swoim domowym studio RP500 zapewnia możliwość przekazywania sygnału audio do programu rejestrującego komputera za pośrednictwem złącza USB. Do urządzenia zostało dołączone oprogramowanie Steinberg Cubase LE4. Inny program komputerowy X-Edit™ Editor/Librarian dla platform Mac oraz PC pozwala na niezwykle łatwe programowanie i archiwizowanie wszystkich twoich brzmień, za pośrednictwem jego bardzo intuicyjnego interfejsu.
Specyfikacja
Informacje ogólne:
Obudowa: wytrzymały odlew z metalu
Wyświetlacz: Duży 8-znakowy wyświetlacz alfanumeryczny oraz 2-znakowy wyświetlacz numeryczny LED
Kontrolery:
Przełączniki nożne:
9 przełączników heavy-duty typu vacuum-style służących do kontroli funkcji Bypass, Tap Tempo, Bank góra/dół, Program góra/dół, tunera, dostępu do programu oraz włączania i wyłączania poszczególnych efektów.
Pedał ekspresji:
Wbudowany
Konwerter A/D:
24-bitowy audio o wysokiej jakości
Konwerter D/A:
24-bitowy audio o wysokiej jakości
Częstotliwość próbkowania:
44.1kHz
Sekcja DSP:
1 Procesor DSP Audio DNA2™
Pamięć programów:
99 Programów Użytkownika / 99 Programów Fabrycznych
Analogowe złącza wejściowe
Wejście gitary:
Impedancja: 1 MOhm
Maksymalny poziom wejściowy: 8 dBu
Analogowe złącza wyjściowe
Wyjścia liniowe:
Impedancja:
1 kOhm niesymetrycznie / 2 kOhm symetrycznie
Maksymalny poziom wyjściowy: 23 dBu
Wyjście miksera:
Impedancja:
2 kOhm symetrycznie
Maksymalny poziom wyjściowy: 23 dBu
Wyjście słuchawek:
Minimalna impedancja sŁuchawek: 50 Ohm
Moc wyjściowa: 250 mW / kanał
Elektroniczny SNR: ? 110dB
USB: zgodny z 2.0
Strumień sygnału audio:
2 kanaŁy do komputera, 2 kanaŁy z komputera
Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz
Wymiary / Masa
Wymiary urządzenia: 49.5 x 5.7 x 22.2 cm (szer x wys x gŁ)
Wymiary transportowe: 53.3 x 10.2” x 28.0” (zer x wys x gŁ) (przybliżone) Masa transportowa: 3.63 kg (przybliżona)
Minimalne wymagania systemowe komputera:
Windows: Vista Home/Premium XP Home/Professional (zainstalowany SP2, zainstalowany .NET 2.0*) Pentium/Athlon™ 1.4GHz lub szybszy, 512MB RAM (zalecany 1GB RAM), 180MB wolnej przestrzeni na twardym dysku dla oprogramowania napęd optyczny DVD-ROM, Port USB
Wymagane poŁączenie z Internetem w celu aktywowania programu Cubase.
jeśli będzie to niezbędne w systemie operacyjnym XP program .NET 2.0 będzie zainstalowany podczas instalowania oprogramowania X-Edit
Mac: OS 10.4.x lub nowszy
PowerPC G4/G5 1GHz lub nowszy, 512MB RAM (zalecany 1GB RAM), 180MB wolnej przestrzeni na twardym dysku dla oprogramowania napęd optyczny DVD-ROM, Port USB Wymagane poŁączenie z Internetem w celu aktywowania programu Cubase.
Modele Distortion
SCREAMER (oparty na Ibanez TS-9)
TS 808 (oparty na Ibanez TS-808 Tube Screamer)
SPARKDRIVE (oparty na Voodoo Lab Sparkle Drive)
OD OVERDRIVE (oparty na Guyatone Overdrive OD-2)
DOD 250 (oparty na DOD 250 Overdrive/Preamp)
RODENT ( oparty na Pro Co RAT™)
MX DISTORTION (oparty na MXR Distortion +)
DS (oparty na Boss DS-1™ Distortion)
GRUNGE (DigiTech Grunge)
ZONE (oparty na Boss MT-2 Metal Zone)
DEATH METAL (DigiTech Death Metal™)
GONKULATOR (oparty na DOD Gonkulator Ring Modulator)
8TAVIA (oparty na Roger Mayer Octavia™)
FUZZLATOR (oparty na Demeter Fuzzulator)
CLASSIC FUZZ (oparty na DOD Classic Fuzz)
FUZZY FACE (oparty na Arbiter Fuzz Face™)
BIG PI (oparty na Electro-Harmonix Big Muff Pi)
REDLINE (DigiTech Redline Overdrive)
Modele wzmacniaczy (Amp)
57 CHAMP oparty na ‘57 Fender Tweed Champ
57 DELUXE oparty na ‘57 Fender Tweed Deluxe™
59 BASSMAN oparty na ‘59 Fender Tweed Bassman
62 BROWN BASSMAN oparty na ‘62 Fender Brownface
Bassman
65 TWIN REVERB oparty na ‘65 Fender Blackface Twin
Reverb
65 REVERB oparty na ‘65 Fender Blackface Deluxe Reverb
65 JTM-45 oparty na ‘65 Marshall JTM-45
68 SUPER LEAD PLEXI oparty na ‘68 Marshall 100 Watt Super
Lead (plexi)
68 JUMP PANEL oparty na ‘68 Marshall Jump Panel
77 MASTER VOLUME oparty na ‘77 Marshall Master Volume
83 JCM800 oparty na ‘83 Marshall JCM800
93 JCM900 oparty na ‘93 Marshall JCM900
01 JCM2000 oparty na ‘01 Marshall JCM2000 (Kanał Solo)
62 AC15 oparty na ‘62 Vox AC15
63 AC30 TOP BOOST oparty na ‘63 Vox AC30 Top Boost
69 HIGH WATTAGE oparty na ‘69 Hiwatt Custom 100 DR103
81 MARK IIC oparty na ‘81 Mesa Boogie Mark II C
01 DUAL RECTIFIED oparty na ‘01 Mesa Boogie Dual Rectifier
MARK 4 oparty na ‘93 Mesa Boogie Mark IV
TRIPLE RECTIFIED oparty na ‘01 Mesa Boogie Triple Rectifier
99 LEGACY VL-100 oparty na Carvin Legacy VL-100
96 MATCH HC-30 oparty na ‘96 MatchlessTM HC30
88 SLO-100 oparty na ‘88 Soldano SLO-100
GA-40 oparty na Gibson GA-40
5150 II oparty na Peavey 5150 II
JAZZ COMBO oparty na Roland JC-120
SOLAR 100S oparty na Sunn 100S
HT-100 oparty na Randall HT-100
OJ 120 oparty na Orange™ OR 120
SUPER G oparty na Laney™ Supergroup
DIGITECH SOLO DigiTech Solo
DIGITECH METAL DigiTech Metal
DIGITECH BRIGHT CLEAN DigiTech Bright Clean
DIGITECH CHUNK DigiTech Chunk
DIGITECH CLEAN TUBE DigiTech 2101 Clean Tube
DIGITECH CRUNCH DigiTech Crunch
DIGITECH BLUES DigiTech Blues
DIGITECH FUZZ DigiTech Fuzz
DIGITECH SPANK DigiTech Spank
DIGITECH HIGH GAIN DigiTech High Gain
DIGITECH MONSTER – maksymalny poziom wyjściowy
DIGITECH “TWEEDFACE” – przedwzmacniacz Tweed ze
wzmacniaczem mocy Blackface
DIGITECH “BLACKBASS” – przedwzmacniacz ’65 Blackface
ze wzmacniaczem mocy Bassman
DIGITECH STONERROCK – grube, zamulone brzmienie
distortion
DIGITECH DARKMETAL – reagujące na artykulację i zwarte
brzmienie metal
DIGITECH TRANSISTOR – brzmienie wzmacniacza tranzystorowego
DIGITECH BROWNSOUND – brzmienie zestawu stack Hot rod
z lat 80-tych
DIGITECH MOSH – mięsiste brzmienie metal z odpowiednio
podkreślonym górnym pasmem
2101 CLEAN TUBE DigiTech GSP2101TM Artist Clean Tube
2101 SATURATED TUBE DigiTech GSP2101 Artist Saturated
Tube
DIRECT Modelowanie wzmacniacza wyłączone
DREADAUGHT ACOUSTIC
JUMBO ACOUSTIC
Kolumny głośnikowe
CHAMP 1X8 oparty na 1x8 ‘57 Fender Tweed Champ
DELUXE 1X12 oparty na 1x12 ‘57 Fender Tweed Deluxe
DELUXE REVERB 1X12 oparty na 1x12 ‘65 Fender Blackface
Deluxe Reverb
BRITISH 1X12 oparty na 1x12 ‘62 Vox AC15 z głośnikiem
20W Vox
BLONDE 2X12 oparty na 2x12 ‘57 Fender Blonde Bassman
TWIN 2X12 oparty na 2x12 ‘65 Fender Blackface Twin
Reverb
BRITISH 2X12 oparty na 2x12 ‘63 Vox AC0 Top Boost z gło-
śnikami Jensen Blue Back
BASSMAN 4X10 oparty na 4x10 ‘59 Fender Tweed Bassman
BRITISH 4X12 oparty na 4x12 Marshall 1969 Straight z gło-
śnikami Celestion G12-T70
GREENBACK 4X12 oparty na 4x12 Marshall 1969 Slant z gło-
śnikami Celestion 25W Green back
FANE 4X12 oparty na 4x12 Hiwatt Custom z głośnikami
Fane
BOUTIQUE 4X12 oparty na 4x12 ‘96 VHT Slant z głośnikami
Celestion Vintage 30
VINTAGE 4X12 oparty na 4x12 Johnson Straight z głośnikami
Celestion Vintage 30
DIGITECH SOLO 4X12 4x12 DigiTech Solo
DIGITECH BRIGHT 2X12 2x12 DigiTech Bright
DIGITECH METAL 4X12 4x12 DigiTech Metal
DIGITECH ROCK 4X12 4x12 DigiTech Rock
DIGITECH ALT 4X12 4x12 DigiTech Alt Rock
DIGITECH VINTAGE 4X12 4x12 DigiTech Vintage
DIGITECH CHUNK 4X12 4x12 DigiTech Chunk
DIGITECH SPANK 4X12 4x12 DigiTech Spank
DIGITECH SPEAKER COMP 4x12 DigiTech Speaker Compensation
DIRECT Modelowanie kolumny głośnikowej wyłączone.
Efekty
Efekty Wah:
DigiTech Wah
Cry Wah oparty na Dunlop Cry Baby™ Wah
Clyde Wah oparty na Vox Clyde McCoy™ Wah
Efekty Kompresor:
DigiTech Compressor
CS Compressor oparty na Boss CS-2 Compressor/Sustainer
Dyna Comp oparty na MXR Dynacomp™
Noise Gate:
DigiTech Silencer™ Noise Gate
DigiTech Auto Swell Gate
EQ:
3-pasmowy semi-parametryczny EQ
Modele efektu Chorus:
DigiTech Dual Chorus
DigiTech Multi-Chorus
DigiTech Glistening Chorus
CE Chorus oparty na Boss CE-2 Chorus
TC Chorus oparty na TC Electronics Chorus
Modele efektu Flanger:
DigiTech Flanger
DigiTech Triggered Flanger
MX Flanger oparty na MXR Flanger
EH Flanger oparty na Electro Harmonix Electric
Mistress™
AD Flanger oparty na ADA™ Flanger
Modele efektu Phaser:
DigiTech Phaser
MX Phaser oparty na MXR Phase 100
EH Phaser oparty na Electro Harmonix Small Stone™
Modele przesuwnika widma:
DigiTech Whammy™
DigiTech Pitch Shift
DigiTech Detune
DigiTech Harmony Pitch
Octaver oparty na Boss OC-2 Octaver™
Modele efektów Vibrato / Rotary:
DigiTech Vibrato
DigiTech Rotary
DigiTech Vibro / Pan
Unovibe oparty na Unicord Uni-Vibe™
Modele efektu Tremolo:
DigiTech Tremolo
DigiTech Panner
DigiTech ScatterTrem – podwójny efekt tremolo
Opto Tremolo oparty na Fender Opto Tremolo™
Bias Tremolo oparty Vox Bias Tremolo
Modele efektów Envelope / Special:
DigiTech Auto Yah™
DigiTech YaYa™
DigiTech Synth Talk™
DigiTech Step Filter
DigiTech Sample & Hold
DOD FX25 oparty na DOD FX25 Envelope Filter
Linie opóźniające:
Digital Delay
Analog Delay
Pong Delay
Modulated Delay
Tape Delay
Reverse Delay
DM Analog Delay oparta na Boss DM2 Analog Delay
Echo Plex oparta na Maestro EP-1 Tube Echoplex
Pogłosy:
Lexicon Ambience
Lexicon Hall
Lexicon Room
Lexicon Studio
Spring oparty na Fender Twin Reverb™
Modele efektu Chorus:
DigiTech Dual Chorus
DigiTech Multi-Chorus
DigiTech Glistening Chorus
CE Chorus oparty na Boss CE-2 Chorus
TC Chorus oparty na TC Electronics Chorus
Modele efektu Flanger:
DigiTech Flanger
DigiTech Triggered Flanger
MX Flanger oparty na MXR Flanger
EH Flanger oparty na Electro Harmonix Electric
Mistress™
AD Flanger oparty na ADA™ Flanger
Modele efektu Phaser:
DigiTech Phaser
MX Phaser oparty na MXR Phase 100
EH Phaser oparty na Electro Harmonix Small Stone™
Modele przesuwnika widma:
DigiTech Whammy™
DigiTech Pitch Shift
DigiTech Detune
DigiTech Harmony Pitch
Octaver oparty na Boss OC-2 Octaver™
Modele efektów Vibrato / Rotary:
DigiTech Vibrato
DigiTech Rotary
DigiTech Vibro / Pan
Unovibe oparty na Unicord Uni-Vibe™
Modele efektu Tremolo:
DigiTech Tremolo
DigiTech Panner
DigiTech ScatterTrem – podwójny efekt tremolo
Opto Tremolo oparty na Fender Opto Tremolo™
Bias Tremolo oparty Vox Bias Tremolo
Modele efektów Envelope / Special:
DigiTech Auto Yah™
DigiTech YaYa™
DigiTech Synth Talk™
DigiTech Step Filter
DigiTech Sample & Hold
DOD FX25 oparty na DOD FX25 Envelope Filter
Linie opóźniające:
Digital Delay
Analog Delay
Pong Delay
Modulated Delay
Tape Delay
Reverse Delay
DM Analog Delay oparta na Boss DM2 Analog Delay
Echo Plex oparta na Maestro EP-1 Tube Echoplex
Pogłosy:
Lexicon Ambience
Lexicon Hall
Lexicon Room
Lexicon Studio
Spring oparty na Fender Twin Reverb™
Wszystkie dane techniczne mogą ulec zmianie.
DigiTech, X-Edit, Production Modeling, Grunge, Death Metal, Jimi Hendrix™ Artist Series Pedal, DOD, Gonkulator, DigiTech Whammy, Multi Chorus, Auto Ya, YaYa, Synth Talk, Lexicon, Johnson Amplification oraz AudioDNA są zna-kami zastrzeżonymi firmy Harman International Industries Inc. *Inne nazwy produktów modelowane w tym urządzeniu są znakami towarowy-mi odpowiednich firm, które to nie współpracują, ani też nie są powiązane z firmą DigiTech lub Harman International Industries, Inc. Ibanez Tube Screamer, Guyatone Overdrive, ProCo Rat, MXR, Boss DS-1, Boss Metal Zone, Roger Mayer Octavia, Demeter Fuzzulator, Arbtier Fuzz
Face, EH Big Muff p, Dunlop Cry Baby, Vox, Clyde McCoy Wah, Boss CS-2, MXR DynaComp, Boss CE-2 Chorus, TC Electronic Chorus,
MXR Flanger, EH Electric Mistress, MXR Phase 100, EH Small Stone, Boss OC-2 Octaver, Unicord Uni-Vibe, Fender Opto Tremolo, Vox Bias
Tremolo, Boss DM-2, Maestro EP-2, EMT 240 Plate, Fender Tweed Deluxe, Fender Tweed Champ, Fender Tweed Bassman, Fender Blackface
Twin Reverb, Fender Blackface Deluxe Reverb, Marshall JTM-45, Marshall Super Lead, Marshall Jump Panel, Marshall Master Volume, Mat-
chless, Soldano, Mesa/Boogie, Mark II, Mark IV, Dual Rectifier, Triple Rectifier, Hiwatt, Fender Tweed Champ, Jensen Blue Backs, Celestion,
Laney Supergroup, Orange OR120, Peavey 5150, Gibson GA-40, Roland JC-120, Sunn 100S oraz VHT Amplification są znakami towarowymi
lub nazwami firmowymi innych producentów i zostały użyte jedynie do identyfikacji produktów, których brzmienia były uwzględniane przy
tworzeniu tego produktu.
Wszystkie inne znaki towarowe należą do ich odpowiednich właścicieli.
05-092 łomianki-Dąbrowa, ul. Graniczna 17,
tel.: (0-22) 751 42 46,
tel.: (0-22) 751 42 48,
fax: (0-22) 751 31 49;
www.EssAudio.pl